Hoofdingenieur Red Bull legt subtiele vloerupgrade uit voor Grand Prix van Azerbeidzjan

| door Liam Cuperus

Het team van Red Bull heeft voor de Grand Prix dit weekend een minimale vloerverbetering meegenomen. Maar wat houdt dat precies in? Hoofdingenieur Paul Monaghan geeft tekst en uitleg.

Nieuwe vloerupgrade

Het Britse team heeft een minimale upgrade meegenomen naar Baku, om hun slechte resultaten dit weekend hopelijk om te keren. Red Bull heeft nu de afgelopen zes wedstrijden niet meer gewonnen, en heeft al maanden balansproblemen met de RB20. Met McLaren, die nu het constructeurkampioenschap flink onder vuur zet, en Ferrari ook nog in de race, zijn de prijzen nog lang niet zeker voor de renstal uit Milton Keynes.

Red Bull is in Baku, de hoofdstad van Azerbeidzjan, aangekomen met het doel om weer te winnen, en daar zou een vloerupgrade mee kunnen helpen aldus Paul Monaghan: "De veranderingen (aan de vloer) die zijn aangebracht is om de drukgradiënten langs de vloer te verbeteren en zo de stroming lokaal en stroomafwaarts onder alle omstandigheden te verbeteren", zo laat Monaghan weten aan de pers vandaag.

"De lessen zijn een soort van doorlopend en de directe reactie is meestal de latere races, dus het is een bewijs voor iedereen dat we het hier hebben," "Het is een hoop hard werk en dat harde werk zal doorgaan. Singapore is nog maar een week verwijderd, dus het zal potentieel een andere evolutie voor ons zijn", aldus de Brit.

Lees ook

Liever geen Monza 2.0

Monaghan hoopt dat wat er in Monza gebeurde niet nog een keer gebeurt: ''We hebben geprobeerd om veranderingen aan de auto aan te brengen en hem beter te maken en we willen Monza niet nog een keer zien. Het was niet het meest plezierige evenement voor ons, dus we willen verbeteren, ten opzichte van onze tegenstanders" .

"Zoals ik blijf zeggen, zondagmiddag, laten we eens kijken hoe het gaat. En dan weten we iets meer over wat we doen. Deze keer zegt al ons onderzoek dat dit het juiste is om te doen. Uiteindelijk is onze test later vandaag", benadrukt de Ingenieur nog.

Lees ook

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen