Helmut Marko heeft in een interview een sneak peak gegeven van Red Bull's 2025 auto.
De RB16B t/m RB20 hebben met iets gemeen met elkaar, ze hebben namelijk Max Verstappen vier wereldtitels opgeleverd. Ook al moet wel gezegd worden, dat het met de RB20 alles een stuk moeilijker verliep voor de Nederlander dan de auto's ervoor. Dat had vooral te maken met verschillende problemen waar Red Bull mee te maken had, zoals o.a. de snelheidvermindering en de balansproblemen.
Red Bull eindige 2024 als 3e in het constructeurs kampioenschap. Dat betekent dat Red Bull met de RB21 van 2025 dus grote stappen moet zetten, maar hoe staat het er nu voor met de RB21?
In een interview met Sport1.de onthult Helmut Marko hoe de status is van het proces van de RB21: "Ik zou zeggen dat het basisconcept klaar is. De auto is de facto af en hij gaat nu in de uiteindelijke productie. Op dat moment zie je hoeveel gewicht er bespaard kan worden", begint de Oostenrijker.
"De opdracht voor de engineers was om een auto te bouwen die een breder werkvenster heeft. Eentje die niet zo kritisch op de limiet zit dat het heel, heel moeilijk is voor de coureurs om de auto onder controle te houden."
"Dat betekent een betere voorspelbaarheid en, indien mogelijk, zoals McLaren heeft laten zien, dat deze prestaties op alle circuits worden geleverd, en niet alleen op specifieke banen. En een van onze grote zwakke punten was dat we niet volledig over de kerbstones konden rijden. Er was die uitspraak van Max dat de auto springt als een kangoeroe en op bepaalde circuits kostte ons dat veel tijd. Je denkt dus dat deze zwakke punten verholpen zijn, maar dat zullen we pas echt zien tijdens de test in Bahrein", sluit de 81-jarige adviseur van Red Bull af.
Lees het artikel op de mobiele website