Viaplay lanceert ‘Vrooooom’: De nieuwe F1-talkshow met Rob Kamphues

| door Resham Ajodhia

Het Formule 1-seizoen van 2025 staat op het punt van beginnen en niet alleen op de circuits zijn er grote veranderingen. Ook in de Nederlandse F1-mediawereld wordt er flink geschoven. Viaplay heeft in Zandvoort haar plannen voor het nieuwe seizoen gepresenteerd. De streamingdienst komt met een geheel nieuwe talkshow als tegenhanger van het bekende Ziggo Sport Race Café: Vrooooom, gepresenteerd door niemand minder dan Rob Kamphues.

Een nieuwe start voor Kamphues bij Viaplay

Kamphues was jarenlang hét gezicht van de Formule 1-uitzendingen bij Ziggo Sport. Na het vertrek van Robert Doornbos bij Ziggo maakte Kamphues eind 2024 bekend dat hij overstapte naar Viaplay. Nu blijkt dat hij een centrale rol krijgt binnen de vernieuwde programmering van de Scandinavische streamingdienst.

Met Vrooooom wil Viaplay een frisse en luchtige kijk op de Formule 1 brengen. Elke vrijdagavond voorafgaand aan een Grand Prix zal Kamphues met diverse gasten het laatste nieuws, opmerkelijke verhalen en inside informatie bespreken. Het programma moet de informele sfeer van Race Café benaderen, maar dan met de kenmerkende Viaplay-stijl.

Lees ook

Meer dan alleen een talkshow

Naast Vrooooom breidt Viaplay haar Formule 1-programmering verder uit met meerdere nieuwe formats. Na elke race op zondagavond volgt een uitgebreide terugblik op de Grand Prix, waarin analyses, interviews en de meest spraakmakende momenten worden besproken. Daarnaast lanceren Kamphues en Tom Coronel het programma Faster Food, waarin zij met een foodtruck door Nederland trekken en de races nabeschouwen. Dit concept doet sterk denken aan het eerdere Crashen in de Keuken, dat populair was bij Formule 1-fans.

Viaplay zet dus vol in op meer live-beleving rondom de Formule 1, waarmee het fans niet alleen tijdens raceweekenden, maar ook doordeweeks betrokken wil houden.

Lees ook

Viaplay versterkt analistenteam met Indy Dontje

Naast de nieuwe programma’s heeft Viaplay ook een nieuwe analist gepresenteerd: Indy Dontje. De GT-racer heeft naam gemaakt in de autosportwereld met onder andere twee overwinningen in de 24 uur van Daytona. Dontjes was eerder al analist bij Ziggo, maar ook hij is nu overgestapt. Met zijn expertise voegt hij zich bij het bestaande analistenteam, waarin onder anderen Giedo van der Garde, Christijan Albers en Tom Coronel al een belangrijke rol spelen.

Met deze vernieuwingen hoopt Viaplay niet alleen de concurrentie met Ziggo Sport aan te gaan, maar ook de Nederlandse Formule 1-fans op een vernieuwende en boeiende manier te bedienen.

Lees ook

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen