De Grand Prix van Monaco heeft vanaf dit jaar voor het eerst een titelsponsor.
De Grand Prix van Monaco is een van de meeste iconische races die jaarlijks op de Formule 1 kalender staat. Als sinds 1950 staat deze race in het prinsendom al op de agenda van de Formule 1. Daarnaast is het ook een onderdeel van de 'Triple Crown' samen met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500. De enige coureur dit tot nu toe alle drie iconische wedstrijden wist te winnen was Graham Hill.
Wat was de traditie dan? Dat Monaco in al die jaren dat het circuit op de kalender staat geen titelsponsor had, echter komt daar dit jaar verandering in en wordt er dus een traditie doorbroken. Want vanaf dit jaar zal TAG Heuer namelijk de officiële titelsponsor zijn van het evenement in de haven van Monaco.
Formule 1-CEO Stefano Domenicali is blij met de komst van TAG Heuer als titelsponsor van de race in Monaco: “Dit is serieus een fantastisch moment in de geschiedenis van de Formule 1, TAG Heuer wordt de eerste titelsponsor van de Grand Prix van Monaco ooit. Een circuit dat op de kalender stond tijdens ons eerste seizoen in 1950 en waarmee we onze 75e verjaardag vieren. TAG Heuer is de perfecte partner. Niet alleen hebben ze een briljante nalatenschap met Monaco, maar ik weet ook dat ze hun passie, creativiteit en uitzonderlijke stijl zullen combineren met de geweldige energie van een nu al iconisch evenement", aldus Domenicali.
Ook Antoine Pin, CEO van TAG Heuer is dolgelukkig met deze deal:"Monaco is echt ons spirituele thuis. Het weerspiegelt veel van waar we voor staan bij TAG Heuer. De competitie, het uitdagende stratencircuit dat degenen beloont die de grootste mentale veerkracht en fysieke kracht tonen, een plek waar coureurs zichzelf pushen om hun absolute best te doen. We zijn vereerd en verheugd om onze samenwerking met de Automobile Club de Monaco te verlengen en onze activiteiten in het Prinsdom uit te breiden met TAG Heuer als eerste houder van deze prestigieuze titel.”
Lees het artikel op de mobiele website