Bij het team van Red Bull zijn er een aantal wijzigingen in aanloop naar het seizoen van 2025. Niet alleen hebben ze een nieuwe coureur in de auto zitten, ook in de garage verandert het een en ander.
Aankomend seizoen gaat Lawson zijn eerste seizoen in als voltijd coureur en dat doet hij meteen bij een topteam zoals Red Bull. Zijn voorganger was Sergio Perez. In de tijd van de Mexicaan bij Red Bull werkte hij samen met Hugh Bird als race-engineer.
Alleen de laatste vier races van 2024 moest Sergio Perez het met een andere engineer doen, namelijk Richard Wood. Hugh Bird ging met vaderschapsverlof en daarom nam Wood het tijdelijk van hem over. Voorheen werkte Richard Wood als de performance engineer van Perez Nu weet De Telegraaf te melden dat Wood ook in 2025 de vaste race-engineer is van Liam Lawson bij Red Bull. Wat voor rol Hugh Bird dan precies in gaat vullen binnen het team is momenteel nog onduidelijk.
Er zijn meer verschuivingen bij Red Bull. Ze moesten of gaan afscheid nemen van belangrijke werknemers zoals Jonathan Wheatley en Adrian Newey, maar ze hebben ook ruim 60 werknemers weggekaapt van andere teams. Om het gemis van deze kopmannen op te vangen worden er een aantal personele wijzigingen gemaakt. Zo gaat Steve Knowles de rol van Jonathan Wheatley overnemen. Knowles hield zich voorheen bezig met strategie, maar vanaf aankomend seizoen is hij Head of Sporting.
Verder wordt Richard Wolverson doorgeschoven als Hoofd Operaties van het raceteam en ook de engineer van Max Verstappen, Gianpiero Lambiase, krijgt meer verantwoordelijkheid. Hij is vanaf aankomend seizoen de Head of Racing. Hiermee is hij verantwoordelijk voor alles race gerelateerd bij Red Bull in een Grand Prix weekend. Mannen zoals Wolverson en Knowles rapporteren dus voortaan aan Lambiase.
Ondanks dat hij meer verantwoordelijkheid krijgt, zal hij nog steeds aanblijven als vaste engineer van Verstappen. Ze werken al samen sinds het debuut van Verstappen bij Red Bull en ze zijn niet van plan om te stoppen met deze samenwerking zolang Verstappen nog in Formule 1 rijdt.
Lees het artikel op de mobiele website