Nog voor de zomer bevestigden Red Bull Racing en Sergio Pérez de voortzetting van hun samenwerking en dit leverden veel verschillende meningen op. De Mexicaan rijdt een matig seizoen en zou het daarom niet verdienen om te blijven racen voor de dominante renstal. Red Bull denkt daar anders over en teamadviseur Helmut Marko verklaart een andere reden die mee speelde in de beslissing.
Met een verschil van bijna 150 punten tussen Pérez en teamgenoot Max Verstappen, blijft de Mexicaan hangen in het middenveld. Echter, het team van Red Bull blijft vertrouwen hebben in de 34-jarige en zijn voorlopig niet van plan de coureur in te wisselen. Eerder werd nog gespeculeerd dat Checo ingeruild zou worden met één van de coureurs van VCARB. Dit zijn na de zomerstop zijn, maar momenteel is hier geen sprake meer van.
Pérez is dus verzekerd van zijn plek, maar men vraagt zich nog altijd af of dit de juiste keuze is geweest voor de Oostenrijkse renstal.
Teambaas Christian Horner vertrouwen heeft in het vermogen en de vaardigheden van de Mexicaan. De Brit hoopt op een comeback en zag een contractverlenging als een goede beslissing. Helmut Marko daarentegen laat weten dat er nog een goede reden is om Pérez binnen het team te houden.
Aan Kleine Zeitung legt de Oostenrijker uit dat de populariteit van Pérez voordelig is voor Red Bull: “Zijn producten verkopen veel meer dan die van Verstappen”.
De coureur werkt samen met grote merken als KitKat, Disney en Mobil en deze leveren veel geld op. Daarnaast wordt naar schatting meer dan 60% van alle Red Bull-merchandise gekocht door de Mexicaanse fans.
Of de Mexicaanse fans nog wat te vieren hebben na de thuisrace van Pérez is nog de vraag. Hij zal eerst weer aan het front moeten verschijnen om opnieuw podiumplekken te bemachtigen.
Lees het artikel op de mobiele website