Rook, vuur en alle speculaties van dien: Max Verstappen wordt al enige tijd gelinkt aan een overstap naar Mercedes. De meest gewilde coureur en regerend wereldkampioen heeft de teams voor het kiezen en kan gerust de hoofdprijs vragen.
De onrust bij Red Bull is evengoed koren op de molen van de Zilverpijlen. Het is en blijft de vraag of de energiedrankjesfabrikant het team bij elkaar weet te houden in de naweeën van de coup die teambaas Christian Horner poogde te plegen. Zeker op de langere termijn. Ook de competitieve vorm na 2025 is verre van gegeven.
Want de onvermijdelijke vraag volgt: is Verstappen werkelijk nog zoveel aan Red Bull verschuldigd na het binnenhalen van die drie wereldtitels, twee constructeurs en de twee WK’s die mogelijk ook gewonnen worden dit seizoen? En wat is loyaliteit nog waard als het team vanuit binnen uit elkaar getrokken dreigt te worden?
De Zilverpijlen zijn om hun beurt op zoek naar een waardige vervanger van Lewis Hamilton in 2025. Een met de status van wereldkampioen; een coureur die het team op sleeptouw kan nemen richting 2026 - het jaar waarin de technische reglementen op de schop gaan en Mercedes weer de maatstaf kan worden op motorisch vlak.
Alle lichten op groen: 'Startsalaris Verstappen goedgekeurd door Mercedes'
De deur lijkt intussen wagenwijd opengezet te worden voor de Nederlander. Teambaas Toto Wolff rolde hoogstpersoonlijk alvast de rode loper uit voor de stercoureur.
Inmiddels zou het forse salaris wat het Duitse fabrieksteam de drievoudig wereldkampioen wil bieden goedgekeurd zijn, zo meldt het doorgaans goed ingelichte Auto Motor und Sport.
Er wordt gesproken over een basissalaris van 55 miljoen met eventuele bonussen. Ook willen de Zilverpijlen de Nederlandse topcoureur een langdurige functie bieden. Na zijn F1-carrière als merkambassadeur dus.
Mercedes is niet het enige team dat aast op de diensten van Verstappen. Ook Aston Martin is bereid om met een fors jaarsalaris de Nederlander aan boord te krijgen. Het vooruitzicht van de samenwerking met Honda voortzetten daar is zo gek nog niet - de Japanners zullen aan Aston Martin immers de motoren gaan leveren vanaf 2026.
0 reacties