Vorige week beleefde Liam Lawson een heel teleurstellend debuut bij Red Bull. Tot nu toe, gaat het tijdens de Grand Prix van China zeker nog niet beter. Hij pakte de laatste plaats tijdens de kwalificatie voor de sprint van zaterdag.
De volgende teleurstelling
Na de kwalificatie geeft Lawson zijn reactie over weer een teleurstellende sessie in een Red Bull. Hij had tijdens zijn rondes vooral moeite met het op de juiste temperatuur brengen van zijn banden. Hierdoor had hij steeds aan het begin van zijn ronde weinig grip en had hij vooral moeite in de eerste paar bochten.
"Ik ging eraf, dus ja, het is duidelijk jammer," betreurde Lawson na de sessie. "Ik denk dat het startpunt niet zo slecht was; de eerste ronde was prima, en daarna wilden we daarop voortbouwen. Maar we bleven buiten om te proberen de banden op de baan af te koelen."
"Eerlijk gezegd had ik echt moeite om de temperatuur naar beneden te krijgen aan het begin van de tweede ronde, dus we begonnen te heet en gedurende de ronde bleef ik worstelen. Het is frustrerend."
"Het is echt zonde, want eerlijk gezegd begonnen we best goed in de kwalificatie - de eerste ronde was niet geweldig, maar redelijk oké. Het is gewoon jammer om eruit te liggen door iets dat zo frustrerend is. Onze snelheid zou eigenlijk veel hoger moeten liggen dan waar we nu staan."
Daarom kijkt hij uit naar morgen, wanneer hij een herkansing krijgt tijdens de sprint en de kwalificatie voor de race.
"Natuurlijk hebben we morgen de sprintrace om wat dingen te proberen en te leren, en dan hebben we ook de kwalificatie morgen. We willen het daar duidelijk beter doen."
Ook Helmut Marko heeft zich uitgelaten over het teleurstellende resultaat van zijn pupil en toont verrassend veel begrip.
"Hij begon oké met zijn eerste kwalificatieronde en helaas verloor hij het daarna, en hij had maar één ronde. Ja, het is jammer, maar hij heeft meer ronden nodig en moet in een ritme komen om zijn potentieel te laten zien. Ik denk dat we hem meer tijd moeten geven. Beide circuits kende hij niet, zowel Melbourne als deze. Dus we kijken vooruit en natuurlijk, naast Max, lijkt het ook alsof onze auto behoorlijk lastig te besturen is."
0 reacties