Max Verstappen stal afgelopen weekend op meerdere fronten de show in België. De Nederlander wist niet alleen op zeer dominante wijze te winnen, ook zorgde hij voor een aantal vermakelijke boordradiogesprekken met zijn engineer Gianpiero Lambiase. Tot genoegen van Red Bull Racing-adviseur Dr. Helmut Marko.
Verstappen domineert opnieuw in België
Nadat Max Verstappen de race vanaf P6 moest aanvangen leek er voor de concurrentie wat mogelijk. Die hoop werd echter razendsnel tenietgedaan. Verstappen domineerde ouderwets en reed ogenschijnlijk moeiteloos alsnog naar P1, met liefst 22 seconden voorsprong op teamgenoot Sergio Pérez, de nummer twee. Tot groot genoegen van Marko, die zelfs voor de onaantastbare Verstappen nog een klein puntje van kritiek heeft: "Het hele weekend was ongelooflijk sterk van beide coureurs. Het werd nog een beetje spannend door de grid penalty van Max, maar in de race was er weer de soevereiniteit en het gemak. Uitgezonderd van een momentje in de natte Eau Rouge", zo refereert Marko van een kleine glijder van Verstappen gedurende de regen.
Maar na afloop van de GP was het onderwerp van gesprek vooral de vermakelijke boordradio's tussen Verstappen en zijn race-engineer Gianpiero Lambiase. Zo kibbelden de twee bijvoorbeeld over het bandenmanagement en over een eventuele extra pitstop. Tot genoegen van Marko.
Marko stelt relatietherapie voor Verstappen en Lambiase voor
"Ons 'oude koppel' had ook weer een goed gesprek over bepaalde zaken op de radio", zo lacht Marko over de boordradiogesprekken. "Ik heb gehoord dat ze misschien twee dagen samen op een eiland in de Middellandse Zee door gaan brengen. Ik houd mijn telefoon aan voor het geval het mocht escaleren. Dan ben ik er als bemiddelaar!", zo grapt de geroutineerde Oostenrijker.
"Ze opereren beide op een heel hoog niveau. 'GP' heeft natuurlijk Italiaanse roots en ook Max kan erg temperamentvol uit de hoek komen. Wij kennen de achtergrond waardoor alles nóg grappiger is.... maar dat kan ik niet verklappen!".
"Hij heeft natuurlijk zijn eigen ideeën, zoals nu een extra stop te doen om het team nog pitstop training te geven en de snelste ronde veilig te stellen. Maar dat risico was het niet waard", zo besluit Marko.
0 reacties