Max Verstappen denkt dat er momenteel te veel regels zijn in de Formule 1: “Het is absoluut overgereguleerd"

Max Verstappen denkt dat er momenteel te veel regels zijn in de Formule 1: “Het is absoluut overgereguleerd"

door Liam Cuperus

Volgens Max Verstappen zijn er de afgelopen jaren veel te veel nieuwe regels geïntroduceerd in de Formule 1.

Teveel regels

Tijdens de mediadag voor de Grand Prix van Mexico werd er maar over éen ding gepraat: De manier hoe coureurs met elkaar op de baan vechten. Dat er zoveel op gepraat wordt is naar aanleiding van het incident van Verstappen en Norris in Austin, toen de Brit buiten de baan inhaalde.

De meeste mensen zijn van mening dat de steward afgelopen weekend in Austin ook niet consistent zijn geweest met de regels. Max Verstappen liet tegen de media weten het daarmee eens te zijn: “We komen bijna op een punt aan waarop je altijd het regelboek bij je moet hebben in de auto, over de jaren is dat boek behoorlijk dikker geworden.”

"Het is absoluut overgereguleerd", vervolgt de Nederlander." Maar ik zie ook wel in dat als we regels schrappen en er zich weer een incident voordoet, iedereen roept: ‘We hebben meer regels nodig! We moeten hier streng tegen optreden!’ Dat gebeurde in het verleden ook, toen er waarschijnlijk nog minder regels waren. ‘We moeten streng optreden tegen dit en dat.’ Het is steeds weer hetzelfde liedje".

"Het is waanzin"

Na de race afgelopen zondag in Austin beschuldigde mensen de Nederlander, omdat hij in het incident met Norris expres de bocht niet zou hebben gehaald om zo Norris buiten de baan te laten in te halen.

Verstappen begrijpt niks van die beschuldigingen: "Het is erg indrukwekkend dat mensen mijn gedachten kennelijk kunnen lezen! Maar het is waanzin. Ik probeer altijd de bocht te halen. Ik was niet op zoek naar een kortere weg, dus ik heb eigenlijk geen idee wat ik hierop zou moeten antwoorden".

Ook voorziet hij de pers met wat context rondom de clash met Norris: "Het was een vrij moeilijke tweede stint", gaat hij verder.

"Ik verloor heel veel grip aan de voorkant. Het was erg moeilijk om te remmen. Dat maakte het moeilijker voor mij om te verdedigen, want ik wist dat als ik ook maar een klein beetje te laat remde, mijn wielen zouden blokkeren en ik helemaal geen grip meer zou hebben aan de voorkant. Ik had het dus niet gemakkelijk", sluit de Nederlander af.

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk