Sergio Perez blijft bij aanhoudende vragen over zijn toekomst wijzen naar het nog lopende contract dat hij met Red Bull Racing heeft in 2024. De Mexicaanse Formule 1-coureur zet zijn argument kracht bij door zijn intentie te benadrukken dat hij nog lang niet klaar is met Formule 1.
Het moet nog blijken of Sergio Perez in 2024 de belofte kan inlossen bij Red Bull, maar de wil is er. Te midden van aanhoudende vragen over zijn vorm, en het toekomstige vervolg eraan, is de Mexicaan zich ervan bewust dat hij onderhand met zijn rug tegen de muur staat.
Perez: 'Dit is niet mijn laatste contract in Formule 1'
Checo wijst naar de sensatielust die rondom zijn positie heerst: "Dat vat echt mijn seizoen samen: iemand zegt iets over mij en ineens wordt het waar. Maar ik heb een contract voor volgend jaar en ik heb geen reden om dat contract niet na te komen."
Het laatste woord; dat heeft hij nog altijd zelf. Al helemaal wat betreft zijn toekomst in Formule 1, zinspeelt Perez: "Ik ga er mijn uiterste best voor doen, ik heb een toezegging gedaan, maar het zal niet mijn laatste contract in de Formule 1 zijn."
Perez zou naar eigen zeggen over een ‘100 procent waterdicht contract beschikken in 2024’ bij Red Bull.
"Het is niet ideaal als je door een moeilijke periode in je carrière gaat. Maar ik hou gewoon van de uitdaging om er weer tegenaan te gaan. Het makkelijkste zou zijn om er gewoon mee te stoppen. Maar zo ben ik niet, zo ben ik niet en ik geef niet op. Ik twijfel er niet aan om weer terug te zijn op mijn beste niveau en dat is mijn enige doel dat ik voor ogen heb. Ik denk niet eens aan pensioen of iets dergelijks, want dat is gewoon de makkelijke weg."
Waar gaat het dan fout op prestatievlak? Perez zegt moeite te hebben met de gevoeligheid van de RB19 bij het insturen. Het gat met teamgenoot Max Verstappen is daardoor groter dan geoorloofd, aldus Checo. Een soortgelijk scenario voorkomen in 2024 met de RB20 is dan ook het doel: "We kunnen dit gat absoluut niet hebben. Ik denk dat we eigenlijk terug moeten gaan naar de eerste zes races of zo en toen vochten we met Max. Dat is het doel, terugkeren naar dat niveau van comfort met de auto. Mijn problemen zijn echt geweest en we hebben een beetje geworsteld met de auto. Hopelijk kan het volgend jaar een ander verhaal worden, maar ook de komende vijf races."
0 reacties