Jorn Teske, de baas van Hockenheim, heeft benadrukt dat de Formule 1 de ter ziele gegane Grand Prix van Duitsland nieuw leven wil inblazen, wat een sprankje hoop biedt voor motorsportliefhebbers. Met de afwezigheid van zowel Hockenheim als de Nürburgring op de Formule 1-kalender, is er een verlangen om de de Duitse GP terug te brengen.
F1 neemt initiatief in verkennende gesprekken terugkeer Duitse GP
De enige Duitse coureur die momenteel op de grid staat, Nico Hulkenberg van Haas, uitte zijn teleurstelling over de huidige situatie: "Natuurlijk is het jammer dat de lucht op dit moment op de een of andere manier uit de bal lijkt te zijn in Duitsland", vertelde Hulkenberg aan Sport1.
"Vandaag de dag zijn auto's in Duitsland eigenlijk meer een boeman dan de trots van onze natie vanwege de klimaatverandering. En dat heeft de autosport pijn gedaan. En als je ziet hoe groot dit circus is, is het duidelijk - het zal niet van de ene op de andere dag veranderen. Maar ja, de Formule 1 moet hier ook actief in zijn."
Gelukkig is er ook (voorzichtig) positief nieuws uit Duitsland. Jorn Teske onthulde dat de Formule 1 interesse heeft getoond in het terugbrengen van de Grand Prix van Duitsland. Teske deelde dat de Formule 1 Hockenheim heeft benaderd en heeft aangegeven bereid te zijn om in gesprek te gaan over een mogelijke heropleving.
"De druk is groot over een Duitse GP, dus de Formule 1 heeft ons benaderd en wil met ons praten", vertelde hij aan het medium Watson. "Er zijn signalen vanuit de serie dat zoiets in de toekomst denkbaar is. Maar dat zijn slechts signalen. Niets meer en niets minder."
Draagvlak, partners en politiek sentiment
Hoewel Teske erkende dat er druk op de ketel staat, benadrukte de Duitser dat deze signalen van de Formule 1 een stap in de goede richting zijn. Hij wees echter ook op een belangrijk obstakel voor Hockenheim: het huidige bedrijfsmodel is financieel niet houdbaar en het organiseren van een race met volle toeschouwersaantallen zou nog steeds leiden tot financiële verliezen.
Om deze uitdaging te overwinnen, benadrukte Teske het belang van het vinden van partners die bereid zijn om de risico's en lasten te delen. Hij vindt het oneerlijk dat iedereen die betrokken is bij Formule 1 profiteert, terwijl het circuit financiële tegenslagen lijdt.
Tenslotte nog een ander wezenlijk obstakel: het politieke draagvlak van de koningsklasse is lang en breed aanzienlijk geslonken in Duitsland. Teske sluit af met een positieve noot: de komst van Audi naar de sport zou de discussie verder kunnen stimuleren.
0 reacties