Vlak voordat de hardste regen kwam tijdens de Grand Prix van Brazilië, nam Tsunoda een gok om een pitstop te maken voor de blauwe extreme wet banden. Helaas liep deze gok niet af zoals gehoopt voor de Japanner.
Gok op extreme wet banden
De zondag begon al heel goed voor Yuki Tsunoda. Op het natte Interlagos reed hij een fantastische kwalificatie en mocht hij later die dag de race vanaf zijn beste startpositie ooit beginnen, namelijk de derde plek. In de race lukte het Tsunoda lang om op de derde plaats te blijven, totdat Ocon hem inhaalde toen het harder begon te regenen. Kort daarna maakte Tsunoda samen met het team de beslissing om naar binnen te gaan voor de extreme wet banden.
In eerste instantie leek dat een hele goeie keuze te zijn. Zo was hij op een gegeven moment in de race 5 seconde sneller per ronde dan zijn concurrenten op de intermediate banden. Helaas voor Tsunoda kon hij niet lang gebruik maken van zijn snellere banden. Race control liet een safetycar naar buiten komen, en nadat Franco Colapinto crashte werd deze omgezet naar een rode vlag. Aangezien iedereen van banden mag wisselen tijdens de rode vlag en het ergste deel van de regen al voorbij was verloor Tsunoda zijn voordeel. Achteraf blikt hij terug op zijn race:
"Ik denk dat wat we deden, wisselen naar de extremes, dat was goed. Alleen de safetycar en rode vlag kwamen uit, anders, waarschijnlijk had ik, op een gegeven moment, een hoop auto’s ingehaald en was ik misschien P1 geweest, maar het kwam niet naar ons toe zoals we gehoopt hadden."
Uiteindelijk eindigde Tsunoda de race op de zevende plaats, na een 10 seconde tijdstraf voor Oscar Piastri. Dat is nog steeds een erg verdienstelijk resultaat voor de VCARB, maar het zal niet het magische resultaat zijn waarop Yuki voor de race op had gehoopt.
0 reacties