Voormalig F1-coureur wijst pijnpunt Mercedes aan: 'dat gaat er nu mis'

Voormalig F1-coureur wijst pijnpunt Mercedes aan: 'dat gaat er nu mis'

door Jarlo

Voormalig Formule 1-coureur Timo Glock, heeft onlangs de pijnpunten aangewezen van het team van Mercedes.

De Grand Prix van Brazilië was een race voor Mercedes om snel te vergeten. Mercedes-coureur Lewis Hamilton startte de race vanaf de vijfde plek, maar viel door hoge bandenslijtage, en een algemeen gebrek aan snelheid al snel naar achteren. De Brit was al heel het weekend niet te spreken over de auto, wat talloze problemen kende gedurende het weekend. Uiteindelijk finishte de zevenvoudig wereldkampioen op een zeer matige achtste plek, maar liefst 63 seconde achter race-winnaar Max Verstappen.

Voor teamgenoot George Russell kon het echter nog slechter. De 25-jarige startte de race vanaf de zesde plek, maar viel vervolgens in de loop van de race terug naar de elfde plek, met dezelfde problemen als zijn teamgenoot. Russell moest echter ook nog later de auto aan de kant zetten met motorproblemen. Na afloop van de race noemde teambaas Toto Wolff het de slechtste race van zijn team in dertien jaar tijd.

Glock: ‘Het engste is dat je niet weet wat er fout gaat’ 

In gesprek met Racingnews365, benadrukt Glock dat het ernstig is dat je de oorzaak van je problemen niet weet.

"Dat is het ergste voor een Formule 1-team, dat je niet begrijpt waarom je soms snel bent en waarom je soms langzaam bent. Zelfs in Mexico op vrijdag worstelden ze een beetje om de juiste balans te vinden, en toen opeens klikte het, maakten ze de juiste verandering, en was de auto weer top. Dan komen ze een week later naar Brazilië en werkt er niets meer. Het is daarom foute boel als je de ene week wel weet waarom je langzaam bent, en de andere week niet."

‘Dit moeten ze doen om in de toekomst er weer bij te zitten’

Tot slot geeft Glock aan waar volgens hem het grootste pijnpunt van Mercedes zit. Dit moet dan ook volgens de Duitser de sleutel tot succes zijn.

"Ze moeten achter de reden zien te komen waarom er bepaalde dingen goed gaan in de simulator en windtunnel, maar niet in werkelijkheid. Dat was vroeger de kracht van Mercedes. Ze zetten gewoon nieuwe onderdelen op de auto, en het werkte. Met het nieuwe concept van de Mercedes-auto van de laatste paar jaar, denk ik dat het vrij duidelijk is dat er een probleem is als het gaat om de correlatie tussen de resultaten uit de simulatie en windtunnel, en met de werkelijkheid." 

Timo Glock - Voormalig Formule 1-coureur

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk