F1-analist David Croft snijdt in de Sky Sports-podcast een veelbesproken onderwerp aan: de interne rivaliteit binnen Red Bull Racing. Het zou niet lekker lopen tussen beide Red Bull Racing-coureurs, zoals de Saoedische Grand Prix bewezen heeft, en het ziet er niet naar uit dat die spanning voorbij dit punt snel wegebt.
Voorbode voor meer spanningen bij Red Bull Racing?
De RB19 is in 2023 de auto om te verslaan. En zolang Sergio Perez een kampioenschapskandidaat blijft, zal dat onvermijdelijk voor spanningen zorgen. Tussen hem en titelverdediger Max Verstappen, maar ook tussen de garages van de twee coureurs.
Waar het gevaar rust? Dat het kibbelen er onvermijdelijk voor zorgt dat een lachende derde, iemand als Fernando Alonso bijvoorbeeld, daarop kapitaliseert. Croft denkt niet dat deze spanningen het seizoen van Red Bull er makkelijker op maken. In tegendeel: "Ik weet niet zeker of alles is als hoe Christian Horner het zou willen en hoe het team het zou willen zien voor een soepele dominantie."
Perez in eigen dient bij uitblijven contract
Het totaalplaatje rammelt, benadrukt ‘Crofty’ - "Ze domineren de Formule 1 op het circuit, maar ze kwamen heel dicht bij het niet hebben van die één-twee in Bahrein en hadden problemen in de race. In de cooldown room na de race was er nog wrijving tussen de twee coureurs. Checo was niet blij dat hem gevraagd werd om rondetijden te rijden die langzamer waren, dan die van zijn teamgenoot."
Wat het vooruitzicht ook bemoeilijkt voor Red Bull Racing: Perez zou dit jaar net zo goed in eigen dienst kunnen rijden zolang een contractverlenging uitblijft: "Perez zit in het laatste jaar van zijn contract en als er geen tekenen zijn dat er een andere deal komt, wat heeft Sergio er dan aan om zijn teamgenoot te helpen op de manier die Red Bull zou willen? Ik denk dat er een paar bananenschillen in het verschiet liggen."
Het is eigenlijk onvermijdelijk dat de interne rivaliteit bij Red Bull meer het verhaallijn wordt in een seizoen waar het RBR-duo (het voorlopig) ook tegen elkaar opneemt. Ook Martin Brundle haakt in op dit thema in zijn laatste column.
0 reacties