Max Verstappen, het is dé beste Formule 1-coureur die ons kikkerlandje ooit heeft gekend. Momenteel is Verstappen ook nog eens regerend wereldkampioen, niet gek dus dat iedereen zaken met de Nederlander wilt doen. Dit zijn alle bedrijven en sponsoren die aan Verstappen verbonden zijn.
De bedrijven achter Verstappen
Te beginnen bij Verstappen.com. Zoals bijna elke coureur heeft ook Max een eigen website. Alleen gooit Verstappen er nog een schepje bovenop. Waar bij veel de site alleen wordt gebruikt als biografie of nieuwswebsite, heeft Verstappen.com een eigen fanshop, ticketshop, fotoalbum, forum en nog veel meer. Zo kan jij er dus alles van Verstappen kopen, zoals een Max Verstappen-race helm op schaal. Of een Red Bull-shirt. Én ook niet onhandig, er zijn voor veel F1-races kaarten te koop, zo ook voor F1-kaartjes voor plekken op de echte Max Verstappen tribune.
Achter het merk 'Verstappen' zitten inmiddels rond de tientallen werknemers, zo is Max Verstappen zelf bezig met zijn zaakjes.
Maar de grootste man achter het merk is Raymond Vermeulen. Vermeulen is achter de schermen van levensbelang voor Verstappen. Vele sponsordeals zijn aan hem te danken. En het allermooiste, Vermeulen is al vele jaren goede vrienden met vader Jos Verstappen en de Verstappen-familie.
Eigenlijk is Verstappen al sinds zijn komst naar de Formule 1 een uithangbord voor allerlei grote merken. Zo zit zijn helm inmiddels aardig volgeplakt met sponsoren. Jumbo, EA Sports, ByBit, Viaplay, Schuberth, Player 0.0, Blenders... Verstappen.com en natuurlijk Red Bull. Allemaal bedrijven die met Verstappen samenwerken.
Zo worden er bij de Jumbo jaarlijks kaarten aangeboden voor bijvoorbeeld de F1 Grand Prix van Oostenrijk en is er een terugkomende actie waarbij een miniatuurversie van de Red Bull-auto van Max gescoord kan worden. EA Sports is sinds dit F1-seizoen nieuw op de helm. Max heeft een exclusief contract, hij is hét gezicht van de nieuwe editie van de door EA Sports gemaakte racegame F123.
ByBit is sinds 2022 sponsor van Red Bull Racing, het is een tradingwebsite voor crypto. Er was een reclame spotje te zien waarin Verstappen en Sergio Perez reclame maakte voor het desbetreffende bedrijf, maar deze is helaas inmiddels offline gehaald.
Viaplay is eigenlijk de vervanger van Ziggo voor Max. Door een samenwerking aan te gaan, kan Viaplay exclusieve interviews houden met de Nederlandse coureur en zijn er inmiddels meerdere documentaires gemaakt in samenwerking met de Nederlandse F1-wereldkampioen.
Schuberth heeft de helm geproduceerd. En Player 0.0 is een initiatief vanuit Heineken, om alcohol drinken en auto rijden te verminderen.
Blenders produceert brillen, en is een samenwerking aan gegaan met Red Bull. Er is dan ook te zien hoe Verstappen en Perez schitteren met de brillen van Blenders!
Zo heeft die Max het toch goed voor elkaar met sponsordeals!
0 reacties