Na de Grand Prix van Bahrein meldde Ted Kravitz dat Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, woedend in gesprek was met Helmut Marko. Ted Kravitz denkt inmiddels ook dat hij weet waarom Vermeulen zo boos tegen Marko was uitgevallen.
Pitstop problemen waren onvergeeflijk
Zo'n beetje alles wat mis kon gaan tijdens de Grand prix van Bahrein ging mis voor Max Verstappen. Dat de auto niet snel genoeg was is één ding. Maar er ging meer niet goed bij Red Bull. Twee keer ging de pitstop niet goed waardoor Vertappen tijd verloor. Ook de strategie van de pitstops zelf viel niet in de smaak bij Verstappen. Het zorgde dus voor een boze Raymond Vermeulen na afloop van de race.
In de Sky Sports F1 Show geeft Ted Kravitz uitleg waarom Vermeulen zo boos was op het team. "Ik heb vaak genoeg gezien dat Raymond Vermeulen of Jos Verstappen met Christian Horner en Helmut Marko in gesprek waren over bepaalde situaties", zei Kravitz. "Maar Raymond leek deze keer bijzonder geïrriteerd over iets, wat volgens mij eigenlijk te maken had met de problemen bij de pitstops."
"Red Bull wist al vanaf de tests dat ze niet zo snel waren als de McLarens, en eigenlijk ook niet zo snel als de Mercedessen. Dus er waren eigenlijk weinig verrassingen. Wat de Verstappens irriteerde, en waar Raymond Vermeulen zich ook over ergerde; Max zei dit zelf ook, was dat als de auto al niet optimaal is, je op z’n minst goede pitstops en operationele zaken op orde moet hebben."
"En als je dan de trage pitstop meetelt die Max had in Japan, waardoor hij in contact kwam met Lando Norris toen Lando het gras op moest, plus het feit dat het eerste lichtsignaal niet werkte voor Max, het tweede licht niet werkte voor Yuki, en daarna het rechtervoorwiel dat niet goed ging bij Max z’n tweede stop in Bahrein, dan zijn dat vier pitstopproblemen in twee races voor Red Bull, en dat is heel ongebruikelijk."
0 reacties