Red Bull Racing-teambaas Christian Horner onthult dat de beslissing van het team om een eigen motor te ontwikkelen een reactie was op het oorspronkelijke plan van Honda om uit de F1 te stappen.
Dat plan is inmiddels teruggedraaid, de Japanners zullen vanaf 2026 motoren leveren aan Aston Martin, maar Red Bull zet intussen onverminderd door met RBPT (Red Bull Powertrains) realiseren en heeft de eerste prototypes van de motor inmiddels draaien op de testbanken.
Ondanks de aanzienlijke financiële investering die nodig is voor het aandrijflijnproject, benadrukt Horner het voordeel van onafhankelijkheid van externe factoren (partijen) voor succes.
Horner telt af naar introductie Red Bull-motor
Horner is ‘opgewonden en nerveus’ over het ambitieuze plan van het team om in 2026 een door Red Bull ontworpen en geproduceerde motor in de auto te hebben, wat een nieuw hoofdstuk betekent voor het team.
"Ik denk niet dat mensen begrijpen hoe groot de uitdaging is die we zijn aangegaan voor 2026. Maar de manier waarop het team het aanpakt, is precies dezelfde als die we met het chassis hebben gedaan."
Met ruwweg 100 weken tot het beoogde debuut heeft Horner vertrouwen in het traject van het team en prijst hij de betrokkenheid en de positieve cultuur van het team: "We hebben nog twee jaar te gaan, wat nog ver weg lijkt, maar we hebben nog zo'n 100 weken voordat we de pitstraat inrollen met een door Red Bull ontworpen en geproduceerde motor achterin de auto. Dus dat is zenuwslopend en opwindend tegelijk. Maar we zijn op de goede weg. Er zijn geweldige mensen bij betrokken en we hebben een geweldige cultuur. We kijken ernaar uit, en ik kijk ernaar uit", aldus Horner.
0 reacties