Met een achterstand van 80 punten op titelverdediger Max Verstappen, staat Charles Leclerc van Ferrari voor een haast onmogelijke opgave. Het team was enerzijds niet van plan om in 2022 al voor de titels te vechten, maar de Monegask is tot nu toe de F1-coureur die de meeste weerstand wist te bieden aan de Red Bull-coureur. Volgens Tom Clarkson van f1 nation-podcast heeft de Ferrari-coureur nog een kleine kans. Maar dan moet hij direct een driedubbele mokerslag uitdelen. Damon Hill heeft daarnaast zijn twijfels of Ferrari de druk nu wel aankan.
Leclerc en Ferrari hebben één echte kans om het momentum te hervinden in tweede helft
Alle ogen zijn gericht op de voorkant van de F1-grid. Wie van de drie topteams komt het beste uit de startblokken na de zomerstop? De vorm die immers bepalend is voor de laatste negen Grands Prix.
Ondanks dat Ferrari in 2022 de snelste auto heeft, morst het team constant dure punten. Op vlak van betrouwbaarheid, strategie, maar ook in opzicht van bijvoorbeeld de fouten die Charles Leclerc maakt: het is onvoldoende om Red Bull Racing en Max Verstappen te dwarsbomen.
Clarkson ziet maar één manier hoe Leclerc in de race kan blijven: drie races winnen op een rij. “Als Leclerc nog enige weerstand in het kampioenschap wil kunnen bieden aan Max, dan moet hij deze drie races winnen. Hij moet uit Monza vertrekken met drie overwinningen op zak”, stelt de analist.
Passie van Tifosi dé kracht en Achilles van Ferrari
Of de rust bij Ferrari is wedergekeerd? Damon Hill, die ook bij de podcast aanschuift, is sceptisch: "Ze moeten met zelfvertrouwen in Monza aankomen. Je wilt daar niet staan als je in de afgelopen races op je plek bent gezet. Tegen de tijd dat wij daar arriveren is Ferrari vastberaden moeten zijn om de kritiek van de afgelopen tijd te vergeten”, stelt Hill.
Maar of dat zo gemakkelijk gaat… “Ze konden ontladen tijdens de zomerstop, maar ze stoppen dan niet opeens met de smartphone of internet gebruiken… Dat zal ongetwijfeld voor een paar interessante meetings hebben gezorgd in de zomerstop”, aldus de F1-wereldkampioen van 1996.
0 reacties