De eerste beelden van de upgrades aan de W14 zijn verschenen. Mercedes heeft enkele maanden aan de upgrades gewerkt en nu in aanloop naar de GP van Monaco lijken de verbeteringen van pas te komen. De allergrootste verandering: het oude zero-sidepod concept is overboord gegooid en de sidepods zijn dus terug.
W14 wordt "nog beter"
De eerste beelden van de upgrades laten zien dat Mercedes is afgestapt van het zero-sidepod concept. Naast de nieuwe sidepods heeft het Duitse renstal ook wat wijzigingen door gevoerd in de vloer en de voorwielophanging. Deze aanpassingen moeten het vertrouwen van de coureurs weer goed zetten. Lewis Hamilton en George Russell klaagde namelijk dat de W14 niet betrouwbaar was, vooral de balans tijdens het remmen was lastig te vinden voor de twee Britten. Mercedes suggereert dat de aanpassingen een boost moeten geven in de ronde tijden van de coureurs.
Teambaas Toto Wolff waarschuwde eerder al dat Mercedes extreem veel upgrades ging doorvoeren in aanloop naar Monaco, maar denkt dat het team er op lange termijn meer voordeel bij heeft:
"Het zal geen zilveren kogel zijn; vanuit mijn ervaring bestaan die niet in onze sport, we hopen dat het de coureurs een stabieler en voorspelbaarder platform geeft. Dan kunnen we daar de komende weken en maanden op voortbouwen. F1 is een harde competitie en een meritocratie. We zijn niet waar we willen zijn, maar er is geen gevoel van recht. Het is gewoon hard werken om ons vooraan te krijgen."
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Mercedes haar upgrades bij de GP van Emilia Romagna ging doen, maar vanwege hevige regenval in de Italiaanse regio kon de Grand Prix niet doorgaan.
0 reacties