Red Bull Racing-teambaas Christian Horner heeft onlangs onthuld wat er verwacht kan worden van de nieuwste auto van Red Bul Racing in het Formule 1-seizoen van 2024, de RB20.
Het team uit Milton Keynes heeft in het Formule 1-seizoen van 2023 van de tweeëntwintig verreden races, maar liefst eenentwintig stuks weten te winnen. De constructeurstitel is met nog zes races te gaan tijdens de Grand Prix van Japan al veiliggesteld, met een totale voorsprong die uiteindelijk is opgelopen tot 451 punten op dichtstbijzijnde achtervolger Mercedes. Het rijderskampioenschap werd door Max Verstappen tijdens de sprintrace van de Grand Prix van Qatar veiliggesteld, wat uiteindelijk is opgelopen tot 290 punten op dichtstbijzijnde achtervolger Sergio Perez.
Als klap op de vuurpijl, is er een hele waslijst aan records verbroken door de RB19 in handen van Verstappen. Negentien overwinningen (waarvan tien op een rij), eenentwintig podiumplaatsen, twaalf pole positions, en meer dan 1000 rondjes aan kop waren de meest kenmerkende statistieken voor de ongekende dominant seizoen van de Nederlander.
Het was zonder twijfel een absoluut onvergetelijk seizoen voor Red Bull, wat de geschiedenisboeken in zal gaan als het meest dominante seizoen wat de F1-sport ooit heeft gezien.
Evolutie, geen revolutie
Zo'n dominant seizoen hebben in de Formule 1 brengt een groot voordeel met zich mee, namelijk dat er veroorloofd kan worden de werkzaamheden aan de huidige auto vroeg neer te leggen en inplaats daarvan alvast te werken aan de auto van volgend jaar. Dit is precies waar de Oostenrijkse renstal gebruik van heeft gemaakt. Het team uit Milton Keynes is al een aantal maanden bezig met de auto van volgend jaar, waardoor de volgende vraag naar boven komt: Gaat er veel veranderen ten opzichte van 2023? Op die vraag gaf teambaas Christian Horner onlangs antwoord.
"De RB20 zal een evolutie zijn van de RB19, geen revolutie. De RB19 is op alle vlakken nagekeken, op zoek naar verbeteringen. We kunnen ons dan ook geen zelfzuchtigheid permitteren, we moeten scherp blijven. De auto is dus vooral een evolutie. We gaan zeker geen nieuwe richting in. Daarbij zal er dus niet gek veel veranderen aan de auto van volgend jaar."
0 reacties