Tegen de organisatie van de F1 Grand Prix van Las Vegas zijn door een plaatselijk advocatenkantoor juridische stappen ondernomen in reactie op de chaotische afgelasting en vertragingen tijdens de oefensessie van donderdagavond.
De problemen begonnen tijdens VT1 toen Carlos Sainz een losgekomen putdeksel raakte op de Strip, waardoor brokstukken ontstonden en leidden tot aanzienlijke schade aan de auto van Esteban Ocon.
De sessie werd stilgelegd met een rode vlag na slechts acht minuten op de klok. De frustratie werd nog groter, toen de sessie werd afgelast om verdere circuit-inspecties uit te voeren en het nodige herstelwerk te doen.
Daardoor begon VT2 pas op het ongebruikelijke tijdstip van 2.30 uur plaatselijke tijd. Fans moesten, in overeenstemming met de lokale arbeidswetgeving, het terrein om 1.30 uur verlaten omdat het beveiligingspersoneel hun werktijden niet kon verlengen.
'Class-action lawsuit' voor organisatie GP Las Vegas
Als reactie op het ongenoegen van de 35.000 tickethouders die de training misten, spanden het in Las Vegas gevestigde advocatenkantoor Dimopoulos en medeadviseur JK Legal & Consulting een class action-rechtszaak aan in een staatsrechtbank in Nevada: 'De aanklacht is gericht tegen Liberty Media Corporation (Formula One Heineken Silver Las Vegas Grand Prix) en TAB Contractors, Inc. wegens contractbreuk, nalatigheid en misleidende handelspraktijken.'
Terwijl compensatie in de vorm van een waardebon van 200 dollar voor de officiële Las Vegas Grand Prix-winkel werd aangeboden aan fans met een toegangskaart voor vrijdag, werd er geen compensatie geboden aan degenen met een weekendticket.
De aanklacht stelt dat de F1 en/of haar aannemers en veiligheidsorganisaties er niet in slaagden om de gebreken en/of de slechte installatie van de putdeksel te ontdekken die door TAB was verzegeld en er niet voor zorgden dat het circuit klaar was voor de trainingssessie.
Steve Dimopoulos, eigenaar en hoofdadvocaat van Dimopoulos Law Firm, voegt daaraan toe: "We zullen de rechten verdedigen van de fans die grote afstanden hebben afgelegd en een klein fortuin hebben betaald om het evenement bij te wonen, maar beroofd werden van deze ervaring."
Update: de ruim 35.000 bezoekers die gedupeerd waren - het zou gaan om het willen verhalen van een schadevergoeding van 30.000 dollar per bezoeker... Alles bij elkaar opgeteld komt dan neer op schadeclaim van ruim een miljard dollar. Even Apeldoorn bellen dan maar?
0 reacties