Liberty Media: 'GP Las Vegas zal sponsordeals naar ongekend niveau tillen'

Liberty Media: 'GP Las Vegas zal sponsordeals naar ongekend niveau tillen'

door Matthijs Bos

De Grand Prix van Las Vegas zou de Formule 1 zomaar eens een flinke boost kunnen geven. Hoewel Formule 1 de afgelopen jaren erg gegroeid is in Amerika, is het lang niet zo populair als in Europa. De opkomst van de GP van Las Vegas zou daarin weleens verandering kunnen brengen.

GP Las Vegas impuls voor Amerikaanse F1-liefhebbers

Volgens Greg Maffei, CEO van Liberty Media, zal de race van Las Vegas de zoektocht naar sponsors van de Formule 1 een flinke boost geven. "Ik denk dat er veel mogelijkheden zijn", zei Maffei in een gesprek met investeerders. "Ik denk dat Vegas daarvoor een goed uitgangspunt kan zijn."

De race van Las Vegas is de één van de drie Amerikaanse Grands Prix, met Austin en nieuwkomer Miami doet de Formule 1 er alles aan om ook in Amerika de grootste autorace te worden. "De nachtelijke race op de Strip wordt iconisch, en om 22.00 uur - ik denk niet dat er veel Amerikanen zullen zijn die het niet zullen zien. Het zal op elk denkbaar tv-programma te zien zijn en ik denk dat er een nieuwe interessecyclus voor sponsors op gang komt."

Het evenement, onderhand groter dan de Super Bowl genoemd, zou bij de eerste editie een slordige 500 miljoen dollar moeten opbrengen. Het verklaart dan ook de mega-investering aan de kant van Liberty Media / Formule 1 Management.

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk