Mercedes heeft een nieuwe sponsordeal met Adidas. De Duitse sportkleding-gigant maakt vanaf dit seizoen ook de teamkleding voor Mercedes. Toto Wolff heeft onthuld dat Lewis Hamilton een beetje baalt dat hij deze samenwerking net mist.
Sportmerk met de meeste culturele impact
Adidas is een van de grootste spelers wereldwijd met betrekking tot sportkleding. Ze sponsoren al absolute wereldsterren en topteams over de hele wereld. In de voetbal zijn ze de sponsor van teams als Real Madrid en Ajax, ze sponsoren de wedstrijdbal op wereldkampioenschappen en zijn ze de sponsor van sterren zoals Lionel Messi. Dit is zeker niet de enige sport waar ze in actief zijn. Ze sponsoren ook in andere sporten zoals de tennisser Andy Murray, het rugbyteam van Nieuw-Zeeland en nog veel meer.
Inmiddels hebben ze dus ook de sprong gemaakt naar de Formule 1 als sponsor en fabrikant van de teamkleding van Mercedes. Deze week onthulden het team de kleding voor het aankomende seizoen. Met de coureurs, Russell en Antonelli, en Toto Wolff als modellen voor de kleding met de kenmerkende drie strepen die erop pronken.
Toto Wolff heeft bij SkySports laten weten dat Lewis Hamilton een klein beetje baalt dat hij deze samenwerking net heeft misgelopen.
"Lewis zei dat het waarschijnlijk het sportmerk is met de meeste culturele relevantie. Hij had een huilende en lachende (reactie), denk ik, toen hij hoorde dat we naar Adidas gingen."
Lewis Hamilton is dus teleurgesteld dat hij net de periode bij Mercedes mist dat ze samenwerken met Adidas. Het Duitse merk, dat veel aandacht besteed aan diversiteit, sluit erg goed aan bij het Mission 44 van Lewis Hamilton. Dit is een stichting die de Brit heeft opgericht om de inclusie en diversiteit binnen de autosport en het onderwijs te verbeteren. Het is een gemiste kans voor de organisatie van Hamilton dat ze de krachten niet hebben kunnen bundelen.
0 reacties