Het voortdurende debat rond de Andretti-Cadillac (General Motors) situatie in de Formule 1 heeft een mogelijke oplossing in de ogen van Dr. Helmut Marko. De Oostenrijker stelt dat een samenwerking met Alpine voor.
Marko ziet samenwerking Cadillac en Alpine als logische oplossing
De FIA neigt een goedkeuring te geven voor de Andretti-Cadillac samenwerking. Er zijn echter nog steeds obstakels, Liberty Media en verschillende gevestigde teams verzetten zich nog, voornamelijk vanwege financiële bezwaren.
Dr. Helmut Marko, een vertegenwoordiger van Red Bull Racing, heeft een ingenieuze oplossing voorgesteld: "Andretti zou het Alpine team moeten kopen", suggereerde Marko in een interview met Sport1.
Dit voorstel komt te midden van de voortdurende instabiliteit van het management bij het Alpine-team, dat in handen is van Renault.
Marko gelooft dat een dergelijke stap gunstig zou zijn voor alle betrokken partijen: "Dat zou het beste zijn voor iedereen. De Formule 1 zou zijn 10 teams behouden, Andretti zou zijn deelname veiligstellen en de betrokkenheid van Renault zou behouden blijven", verklaarde hij.
Maar Michael Andretti, een sleutelfiguur in de Andretti-Cadillac onderneming (GM), onthulde onlangs dat zijn pogingen om in contact te komen met bestaande teams zijn gestuit op onwil.
Alpine benadrukt eigen ambitie
Luca de Meo, de CEO van de Renault Group, blijft vasthouden aan Alpine's Formule 1-betrokkenheid: "Alpine wordt het Franse Ferrari van de F1", beweerde de Meo in een interview met Italiaanse media.
Enige ironie is op zijn plaats in met deze uitspraak, wetende dat Ferrari weinig aan winnen toekomt momenteel...
Meo erkent dat Frankrijks passie voor Formule 1 misschien niet kan tippen aan die van Italië, maar Alpine wil een sterke band smeden met deze passie.
Lastig parket Alpine-Renault in F1
Bij het bespreken van de uitdagingen van Alpine, snapte Marko de benarde situatie van Renault: "Ik kan hun problemen begrijpen", leefde Marko mee.
Hij benadrukte de veelzijdige aard van prestatietekorten en de bijbehorende compromissen die nodig zijn om de concurrentie in evenwicht te houden; Dat de motor onvoldoende meekomt, weegt uiteindelijk ook mee in de algehele aerodynamische efficiëntie van de bolide.
0 reacties