Mercedes op stoom: meer updates in Barcelona en races daarna

Mercedes op stoom: meer updates in Barcelona en races daarna

door Michael Janiec

Mercedes heeft de intentie gedeeld voor de komende races, waaronder de Grand Prix van Spanje dit weekend. Het Duitse F1-team gaat door met verbeteringen aan de herziene W14. Na de uitvoerige updates in Monaco ligt de nadruk op nog meer updates meebrengen in de komende weken.

Mercedes mikt om meer updates bij aanvang Europese Grands Prix

James Allison, de technisch directeur van Mercedes, bevestigde dat verdere updates in het verschiet liggen en deze op het circuit van Barcelona worden geïntroduceerd. In de debriefingvideo van Mercedes verklaarde Allison: "We zullen zeker terugkijken naar wat het upgradepakket van Monaco ons op een normaler circuit heeft gebracht. Maar we gaan ook verder met een heleboel andere dingen. Zo zullen we een klein beetje meenemen naar Barcelona en nog veel meer dingen in de races die volgen."

Allison erkende de noodzaak van een veelzijdige aanpak en benadrukte dat het team de prestaties van de auto voortdurend wil verbeteren:: "We kunnen het ons niet veroorloven om alles achter elkaar te doen. Hoewel daar een soort academische zuiverheid in zit, is het gewoon een te langzame weg. Dus de upgrades zullen blijven komen. Hopelijk krijgen we een goed pakket dat voortbouwt op wat we in Monaco op de baan hebben gebracht, en kunnen we vanaf hier tot aan de zomerstop en daarna een stap maken.”

Voorzichtigheid en optimisme

Lewis Hamilton finishte als vierde in Monaco en zijn teamgenoot George Russell als vijfde. Beide Ferrari’s werden verslagen. Allison waarschuwt echter dat het nog te vroeg is om het effect van de upgrades te meten, vanwege het unieke karakter van het circuit van Monaco: "Ik zou zeggen dat het te vroeg is om te zeggen wat hun impact zal zijn op de rest van het seizoen, omdat Monaco zo'n verschrikkelijk moeilijke plaats is om dit soort oordelen te vellen. We wachten tot de volgende race om te zien waar we echt staan op een normaler circuit."

De belangrijkste sensoren in de auto’s zijn vooralsnog de F1-coureurs zelf. De eerste signalen wat dat betreft zijn bemoedigend: "De coureurs leken redelijke feedback te geven over de auto. Ze voelden zich goed onder het remmen, de auto voelde goed aan. En de gegevens die we uit de aerodynamische sensoren van de auto haalden, gaven ons geen alarmbellen. Ze suggereerden dat alles in de lijn der verwachting lag", aldus Allison.

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk