In november vindt alweer de 2de editie plaats van de Grand Prix in Las Vegas, en vandaag heeft Emily Prazer, de Chief Commercial Officer van de Las Vegas Grand Prix, details gegeven over hoe het weekend eruit gaat zien.
GP Las Vegas onthult plannen voor raceweekend
De Ferrari Challenge is dit jaar voor het eerst toegevoegd als support race, en daarnaast wordt op het dak van de paddock club een ijsbaan geïnstalleerd. Na de problemen vorig jaar op de vrijdag toen Carlos Sainz en Esteban Ocon over een loszittende putdeksel reden waardoor beide auto's flinke schade kregen, en de eerste trainingen veel vertragingen kenden, heeft de organisatie naar de feedback van de fans geluisterd, zodat het raceweekend dit jaar een stuk beter verloopt.
"We weten wat we moeten doen voor de Grand Prix van dit jaar" , aldus Emily Prazer, die ook laat weten dat het nuttig is een andere klassen te laten rijden dit jaar over het circuit. "We voegen Ferrari Challenge toe. Dat komt eraan, we zijn er superenthousiast over. We hebben vorig jaar feedback gekregen over het niet hebben van een supportrace. De logistiek was vorig jaar onze grootste zorg, wat iedereen denk ik wel begreep, "Dus nu voelen we ons veel comfortabeler dat we de openingstijden en de trackactiviteit kunnen verlengen. Het was gewoon een kwestie van vertrouwen in het eerste jaar, eerlijk gezegd, en nu voelen we ons er behoorlijk goed bij.
Naast de Ferrari Challenge zullen dat weekend ook aandacht zijn voor de F1 Academy, in de hoop dat over paar jaar een support klasse komt op de zondag van het evenement.
Naast het raceweekend ook een festival
Naast de activiteiten op het circuit, organiseert de Las Vegas GP ook een gratis festival, waarmee ze in de voetsporen treden van de Super Bowl: “Tickets zijn al verkocht, er is een capaciteit van 30.000 per dag. Vegas staat erom bekend dat er tijdens grote evenementen sowieso al veel mensen naartoe komen. Als je met iemand uit Vegas praat, en ook de casino's, dan is het geweldig dat de Super Bowl er was, maar het is sowieso al zo druk tijdens de Super Bowl, dus we wilden de geest daarvan overnemen en de stad zo druk mogelijk maken als mensen niet per se naar de Grand Prix komen", Legt Prazer uit. Daarom heeft de LVCVA (Las Vegas Convention and Visitors Authority) ook een festival in het stadscentrum georganiseerd, ze organiseren dus meer een muziekfestival.
"Ik denk dat niemand van ons het eerste jaar wist hoe de race zou verlopen. Dus we wilden overcompenseren omdat we er zeker van wilden zijn dat het een volledige race zou worden. Totdat je die auto's over de baan ziet rijden en ziet wat er echt gebeurt, is het heel moeilijk om het gewoon op simulators te bekijken en te denken 'o, het wordt een goede race'.
Als laatste vertelt Prazer dat de organisatie alles meer toegankelijker willen maken voor de bezoekers, zoals horeca en hotels: "Het wordt uitzonderlijk. Maar tegelijkertijd zijn we echt gefocust op het oplossen van een aantal van die verschillende problemen die we hadden. Maar voor een evenement in het eerste jaar zijn we natuurlijk erg trots op wat we hebben geleverd".
0 reacties