Volgens Ralf Schumacher mag Hamilton zijn borst gaan natmaken voor volgend jaar.
Grote uitdaging bij Ferrari
Na een emotioneel afscheid bij Mercedes, mag Lewis Hamilton zich klaar gaan maken voor het 2025 seizoen waar hij de gloednieuwe Ferrari zal gaan besturen.
Na een lastig 2024, waar de Brit regelmatig werd verslagen door teamgenoot Russell. Moet Hamilton volgens Ralf Schumacher zich gaan opmaken voor Charles Leclerc: "Twee legendarische namen komen nu samen, dat is zeker", begint hij tegenover Sport1.de.
"We zagen ook hoe de aandelen van Ferrari door het dak schoten toen de komst van Lewis werd aangekondigd, maar de deal brengt ook risico's met zich mee als het allemaal niet werkt. Het zou naar mijn mening namelijk een groot probleem zijn als de rijstijl van Lewis niet bij die van Charles Leclerc past. We zagen bij Mercedes al wat er dan gebeurt, want George Russell was sneller dan Hamilton".
Volgens de oud Formule 1 coureur is er wel een verklaring waarom Hamilton meestal langzamer is:
"Eén ding is zeker: ook Ferrari kan de auto niet om één coureur heen bouwen. Geen enkel team kan dat, maar jongere coureurs hebben de capaciteiten om te begrijpen hoe je je aan moet passen aan een auto. Zij begrijpen beter waar de limiet ligt. Een auto geeft feedback over die limieten, maar een jonge coureur kan dan beter met zijn engineer werken. Terwijl een ervaren coureur als Lewis vooral succesvol was in auto's die gebouwd waren op basis van andere reglementen, die toevallig bij zijn rijstijl pasten."
Schumacher vervolgt: "Vandaag de dag zijn de auto's zwaarder én lastiger te besturen. Er is minder mechanische grip en dat betekent dat coureurs hun rijstijl aan moeten passen, vooral in de remzones".
"Daar verloor Hamilton juist tijd op Russell, want vooral tijdens kwalificaties werd duidelijk dat Hamilton niet meer helemaal weet hoe hij moet remmen. Daarom had hij vaak problemen met de apex, omdat hij gewend is om later te remmen. Dat was met deze Mercedes-bolide echter niet mogelijk, al is hij niet de enige die een stabielere vooras nodig heeft. Max Verstappen wil dat ook, maar hij kan zich beter aanpassen aan een minder stabiele auto", sluit hij af.
0 reacties