Red Bull Racing neemt in 2023 afscheid van twee grote sponsoren. Het softwarebedrijf Citrix is dan niet meer op de auto te zien. Hetzelfde geldt voor het bekende sportkledingmerk Puma, dat plaatsmaakt voor het Britse Castore
Red Bull Racing werkt vanaf 2023 niet meer samen met Puma en Citrix
Mogelijk wil het Citrix niet te veel in de vaarwateren zitten van het (ook) Amerikaanse Oracle, de hoofdsponsor van RBR, is tegenwoordig namelijk dé IT-partner.
Red Bull zoekt het met Castore dichter bij huis en breekt na jaren met Puma. Het in 2015 opgerichte Britse Castore is tevens de kledingsponsor van McLaren.
Castore begint ook aan populariteit te winnen middels de sponsoring van professionele clubs, waaronder Newcastle United en vanaf mei 2023 ook het Rotterdamse Feyenoord.
Deze wissel van wacht geeft in ieder geval niet de indruk dat Red Bull Racing sinds het winnen van de twee wereldtitels in 2022 aan populariteit ingeboet heeft. Met beide titels op zak heb je de sponsoren logischerwijs voor het uitkiezen.
Nog niet alle cryptobedrijven nemen afstand van Formule 1
Pasgeleden verloor het team het cryptobedrijf Tezos als sponsor. Dat bleek echter de keuze van dat bedrijf zelf.
Bybit, een cryptobeurs, is nog wel sponsor van de racende energiedrankjesfabrikant. De crypto-markt verkeert momenteel in zwaar weer. Dat is terug te zien aan het marktsentiment. De bereidheid om dure sponsorcontracten voort te zetten, neemt tegelijkertijd af.
0 reacties