Het team van Red Bull Racing heeft voor het eerst gereageerd op het 'putdeksel-schandaal' tijdens de eerste vrije training van de Grand Prix van Las Vegas. Hierbij reed Ferrari-coureur Carlos Sainz over een losgekomen putdeksel heen, wat zijn auto zo erg beschadigde, dat hij de sessie niet meer kan hervatten.
Wat een spektakel had moeten zijn, eindigde uiteindelijk in een ramp. Carlos Sainz was het ongelukkige slachtoffer van een losgekomen putdeksel op het langste rechte stuk van het circuit. Nog geen acht minuten duurde de eerste training, toen de Spanjaard over een losgekomen putdeksel reed. De Ferrari-auto kwam daardoor deels van de grond, en raakte daardoor zwaar beschadigd. Onder andere het Molotov, de batterij, en de motor zijn niet meer bruikbaar. De eerste vrije training werd als gevolg stilgelegd, en even later definitief gestaakt.
Red Bull Racing onderzoekt auto's op potentiële opgelopen schade
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner, verscheen kort na afloop van de gestaakte eerste vrije training voor de camera. De Brit gaf tegenover Sky Sports F1 positieve updates omtrent de situatie bij Red Bull.
"Alles is bij ons voor nu in orde. Wat ik echter begreep, is dat de beide auto’s van Alpine schade hebben opgelopen. Wij hebben daarom als team besloten om onze auto’s te controleren op potentiële schade. Daarnaast heb ik ook nog kunnen spreken met Fred Vasseur (Ferrari-teambaas). Het werd mij toen duidelijk dat de schade aan de Ferrari erg groot is.”
‘Bandentemperaturen waren possitief’
Uiteindelijk is er dus een kleine acht minuten gereden. Dat was voor Horner al genoeg tijd om op te merken dat de problemen met bandentemperaturen die op voorhand verwacht werden, lang niet zo problematisch waren.
“Het is bijvoorbeeld niet zo glad als in Turkije. Ondanks dat het asfalt nog nieuw was, begonnen de bandentemperaturen al aardig op te lopen. Daarbij was de auto makkelijker te besturen dan we op voorhand dachten. Met name in de remzones is het echter nog wel verraderlijk.”
0 reacties