Formule 1-analist Peter Windsor heeft onlangs opvallend advies gegeven aan Carlos Sainz. De raad van de Brit is gericht op de toekomst van de huidig Ferrari-coureur, die volgend seizoen nog altijd geen zitje in de koningsklasse heeft weten te bemachtigen.
Zoals inmiddels al een tijdje bekend is, verkast Lewis Hamilton aan het einde van 2024 naar het team van Ferrari.
Carlos Sainz ziet daarbij een toekomst met Ferrari in rook opgaan. De Spanjaard zal op zoek moeten naar een nieuw zitje voor 2025 om zijn droom in de Formule 1 levend te houden.
Windsor komt met opvallend advies voor Sainz
Er is echter nog geen reden tot paniek voor Sainz. De Spanjaard maakt vooralsnog veel indruk in 2024. Een podiumplaats in Bahrein en een overwinning in Australië zijn dan ook uitstekende resultaten. Bovendien werd teamgenoot Charles Leclerc in alle races verslagen waar zei allebei aan deelnamen.
Al in de zomer van 2023 werd Sainz in verband gebracht met het team van Audi, die in 2026 zullen toetreden tot de Formule 1. Windsor denkt dat dit het ideale team voor Sainz is om zijn F1-carrière bij te vervolgen. Dat laat de Brit weten in een exclusief interview met F1Maximaal.
"Ik zou hem aanraden om naar Audi te gaan, omdat hij daar de kans krijgt om samen met het team wat op te bouwen. Het is een geweldige autofabrikant en wie weet hoe het 2026-seizoen zal zijn. Ja, 2025 wordt dan een pijnlijk verhaal, maar hij leert het team en de mensen dan al kennen. Hij kan een verse start hebben."
'Dan kan het ook bergafwaarts gaan'
Recent wordt Sainz ook in verband gebracht met topteams zoals Mercedes en Red Bull Racing.
Zo'n soort transfer is volgens Windsor zeer riskant:"Als hij echt een goed aanbod van Red Bull of Mercedes krijgt, zal hij wel gaan. Het probleem is dat hij dan in de auto naast ofwel George Russell ofwel Max Verstappen gezet wordt. Hij mag nu dan wel aan het pieken zijn, maar dat is heel veel druk voor Carlos Sainz. Als hij omvergeblazen wordt door Verstappen of Russell, dan kan zijn carrière ook snel bergafwaarts gaan," aldus Windsor.
0 reacties