Supermarktketen Jumbo stopt na dit seizoen met het sponsoren van tweevoudig F1-wereldkampioen Max Verstappen. Dat heeft de nieuwe Jumbo-topman Ton van Veen bekend gemaakt. Volgens Van Veen moet Jumbo - na het nieuws rondom de mogelijke fraude van voorganger Frits van Eerd - weer terug naar de kern en past mondiale topsport niet in dat plaatje. Ook de GP van Zandvoort zal haar heil vanaf volgend jaar ergens anders moeten zoeken.
Verstappen en Jumbo al sinds 2015 aan elkaar verbonden
Jumbo en Verstappen zijn al bijna tien jaar aan elkaar verbonden en gaan dus "way back". Verstappen was de laatste jaren geregeld terug te zien in reclamespotjes van de supermarktketen. Van Veen zet nu echter een flinke koerswijziging in: "Max is uitgegroeid tot een volksheld, maar hij acteert op het absolute wereldtoneel. Wij zijn een hele goede food retailer, maar alleen in Nederland en een klein beetje in België."
"We steken jaarlijks meer dan € 20 miljoen in sportsponsoring, maar ik kan iedere euro maar één keer uitgeven. Al het geld dat naar Max gaat kunnen we niet teruggeven aan de klant of steken in duurzaamheid en gezondheid", zo zegt de Jumbo-topman daarover.
Ook schaats- en wielerploeg moet eraan geloven
Tevens sponsort Jumbo al sinds jaar en dag een de zeer succesvolle schaats- en wielerploeg onder de naam Team Jumbo-Visma. De kans is reëel dat ook die samenwerking al na dit seizoen stopt. Dat contract loopt namelijk tot eind volgend jaar. Jumbo geeft aan bereid te zijn te breken als een andere grote sponsor na dit seizoen wil instappen. De keten wil volledig af van het sponsoren van topsport.
0 reacties