Max Verstappen, de onbetwiste winnaar van de Belgische Grand Prix, is verder ingegaan op de speelse en toch belangrijke radiocommunicatie die hij deelde met zijn race-ingenieur, Gianpiero Lambiase, op Spa-Francorchamps. De Red Bull-coureur ziet het juist als een kracht dat de communicatie zo sterk is en dat de meningsverschillen evengoed doorslaggevend zijn voor de resultaten.
Verstappen juist blij met manier waarop hij communiceert met Lambiase
In een interview na de F1-race bagatelliseerde Verstappen het idee van verhitte ruzies over de radio: "Vandaag hadden we eigenlijk geen ruzie, denk ik. Niet (uitgaand van) de toon van de stemmen. Het is gewoon… we hadden het gezellig, maar ja, hij moet natuurlijk wel serieus doen."
Over het belang van zijn band met Gianpiero Lambiase, zei Verstappen: "Het is heel belangrijk. Zonder hem zouden we dit soort resultaten niet hebben, weet je, dus het is een teamprestatie. Vandaag weten we precies wat we van elkaar nodig hebben."
"Ja, zo werken we nu eenmaal. Ik bedoel, we kennen elkaar heel goed. We werken al jaren samen."
Hij benadrukte ook het belang van real-time communicatie tijdens de race, omdat hij degene is, die voelt hoe de banden zich gedragen op de baan: "Ik denk dat dat op dit moment heel goed werkt voor ons", legde Verstappen uit.
'Wil ze op zijn minst een beetje ongemakkelijk maken met extra pitstop'
Terwijl Verstappen in het slotdeel van de Grand Prix zinspeelde op de mogelijkheid van een extra pitstop, erkende hij achteraf de wens van het team om een dergelijke beslissing te vermijden: "Ik weet dat ze niet graag een extra pitstop maken. Dus ik wil ze op zijn minst een beetje ongemakkelijk maken. Weet je, misschien dat ze denken dat ik ze ga pushen om nog een stop te maken", onthulde de Red Bull-coureur met een glimlach.
Tenslotte verduidelijkte Verstappen dat, ondanks de uitdagende omstandigheden met harde wind, er geen noodzaak was om een extra pitstop te doen. Ondanks de ingekorte trainingstijd op Spa-Francorchamps bleek de RB19 weer een klasse apart: "De auto ging letterlijk uit zichzelf naar links en rechts, maar ja, de auto was eigenlijk vanaf de tweede stint op rails en het was echt leuk om mee te rijden", aldus de wereldkampioen.
0 reacties