Volgens Guillaume Rocquelin, voormalig hoofd van engineering bij Red Bull Racing, is Max Verstappen in staat om nog veel te groeien op technisch vlak. De tweevoudig wereldkampioen zou op dat vlak nog wat moeten inleveren op andere Formule 1-coureurs waarmee de techneut samenwerkte.
Verstappen minder technisch begaafd volgens Rocquelin
Rocquelin maakt de vergelijking, omdat hij in het verleden met viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel werkte. De Duitser kwam naar zijn zeggen met meer technische know-how de Formule 1 binnen en wist zich daarmee te onderscheiden.
In gesprek met de Les Fous du Volant van Eurosport Frankrijk, vertelt Rocquelin het volgende: "Ik denk dat Sebastian een completere coureur was, dan Max toen hij bij ons arriveerde. Op professioneel niveau, techniek, bemiddeling...hij werd opgeleid in de (Michael) Schumacher mentaliteit, die zijn idool was.”
Vettel stond erom bekend dat hij vaak als één van de laatsten van de garage naar het hotel vertrok. Het is volgende de techneut de toewijding geweest die Vettel naar vier wereldtitels hielp: "Hij stelde veel vragen, maakte veel aantekeningen en toen hij bij ons kwam was hij zeer grondig. Het is geen toeval dat hij verschillende titels won. Hij was technisch en mentaal beter voorbereid.”
Wat Verstappen mist aan technische kennis, maakt hij wel weer goed met een immense dosis aan zelfvertrouwen: "Ik denk dat Max misschien meer natuurlijk talent had, daar vertrouwde hij het meest op. Maar Sebastian was het meest compleet. Max is altijd een baas geweest. Hij heeft een enorm zelfvertrouwen, hij weet wat hij wil en is heel direct.”
Nog progressie te boeken op technisch vlak
Toch vindt Rocquelin dat Verstappen terrein inlevert als het op het ontwikkelen van de auto aankomt: "Maar ik zal eerlijk zijn, Max is technisch zwak in vergelijking met andere coureurs waar we mee gewerkt hebben. Ik denk dat hij nog veel vooruitgang moet boeken."
"Hij is een leider door zijn houding, zijn resultaten. Maar ik denk dat hij zich kan verbeteren vanuit technisch oogpunt en in de manier waarop hij de auto ontwikkelt”, aldus de voormalige hoofd engineering van Red Bull Racing.
0 reacties