Vanaf 2026 heeft Red Bull Racing hun hele Formule 1-organisatie onder hetzelfde dak. Ze gaan dan niet alleen het chassis maken, maar ook de bouw van de motor gaan ze vanaf dat jaar zelf doen. Volgens Christian Horner is dit een voordeel, maar neemt zijn team hier wel risico's mee.
Alles op één campus
2026 gaat voor elk team een grote verandering worden, maar al helemaal voor Red Bull. Naast de grote reglementswijzigingen, is het ook het eerste jaar dat het team zelf de motors gaat bouwen. Dit doen ze allemaal op dezelfde campus. Hiermee zijn ze met Ferrari het enige team dat op die manier werkt. Tegenover RacingNews365 geeft Christian Horner toe hier de risico's van in te zien, maar ook zeker de voordelen.
"26 wordt een reset voor iedereen. Natuurlijk brengt het voor ons, met het introduceren van onze eigen krachtbronnen, enorme risico's met zich mee. Maar er zijn ook voordelen, zoals de integratie tussen de twee werelden. Wij zijn het enige team, naast Ferrari, dat alles op één campus onder één dak heeft. En we zien nu al de synergie tussen motor-ingenieurs en ontwerpers en chassisontwerpers."
Met hoe de situatie nu is bij Red Bull PowerTrains vergelijkt Horner zijn team als die van een start-up bedrijf, maar wel een start-up met grote potentie.
"Nu moet je natuurlijk niet de uitdaging onderschatten om een start-upbedrijf, dat letterlijk vier jaar geleden vanaf een blanco blad begon, op te zetten om het op te nemen tegen Mercedes en Ferrari en de andere betrokken fabrikanten. Maar we geloven dat we een geweldige groep mensen hebben verzameld."
"We beschikken over fantastische faciliteiten en dat (het opnemen tegen Mercedes en Ferrari) moet natuurlijk het doel zijn. 2026 zal sneller hier zijn dan we denken, maar we geloven dat we er goed voor staan."
0 reacties