De komende drie weken is er een Europese triple header in de Formule 1. Red Bull heeft een achterstand ten opzichte van McLaren. Ze zijn er zeker niet zeker van dat ze elke race vooraan mee kunnen doen en ook de toekomst van Max Verstappen bij het team is onzeker. In Imola komen ze met een groot upgrade-pakket en in Spanje worden de regels van de flexibele voorvleugels aangepast. Met beide zal Red Bull een stap in de goede richting moeten maken, maar gaan ze dat ook doen?
Upgrades in Imola
In Miami had Max Verstappen al de beschikking over een nieuwe vloer. Deze leek te werken op zaterdag. Verstappen pakte namelijk pole, maar op zondag was hier niks meer van te zien. McLaren was in sommige fases van de race een seconde sneller en ook de Mercedes van George Russell kon Verstappen voor blijven.
Dit weekend neemt Red Bull het volgende en laatste deel van dit upgrade-pakket mee naar Imola. Het afgelopen jaar hebben veel van de upgrades van Red Bull niet gewerkt. Volgens mensen binnen het team komt dat door correlatie-problemen tussen de fabriek en wat ze op het circuit zien. Als de upgrades in Imola weer niet het gewenste effect hebben en Red Bull dichter bij McLaren brengen, heeft het team een groot probleem met het oog op de rest van het seizoen.
Tussenrace in Monaco
Als tweede race in de triple header landt de Formule 1 in Monaco. Het is vooral een kans voor Red Bull om de upgrades beter te leren kennen. Red Bull is het zwakst in de trage bochten, die er in Monaco in overvloed zijn. Maar Red Bull is wel sterk in de kwalificatie, iets wat op geen enkel circuit zo belangrijk is als in het prinsdom. Hier zal Red Bull vooral moeten laten zien dat ze in stap in de juiste richting hebben gezet.
Nieuwe voorvleugels in Spanje
Als laatste komt de Formule 1 aan bij een Grand Prix die nu al een van de meest besproken van het jaar is. In Spanje neemt de FIA namelijk strengere maatregelen omtrent de flexibiliteit van de voorvleugels. Vooral McLaren zou hier op dit moment een groot voordeel van hebben. Als deze maatregelen strenger worden in Spanje, moet McLaren dan aan snelheid inleveren?
De komende drie weken worden dus cruciaal voor Red Bull. Is dit het punt in het seizoen waar ze dominantie van McLaren overnemen?
0 reacties