Red Bull kent een ongelofelijke seizoensstart. De aanpassingen in het remsysteem spelen daar een sleutelrol in. Het technische reglement van de Formule 1 probeert opzettelijk de ontwerpvrijheid te beperken. Bij Red Bull geeft dit ze alleen nog maar meer motivatie om zich voortdurend te innoveren.
Red Bull komt met kloof aan remwijzigingen
Red Bull heeft in 2023 verschillende wijzigingen doorgebracht aan de remklauwen van de RB19. De RB18 van vorig jaar was een uitstekend voorbeeld voor de RB19. Aan de RB18 ontbrak namelijk niks, en zo kon Red Bull zich met het jaar alleen nog maar verder ontwikkelen. De remsystemen is een gebied dat voortdurend in ontwikkeling is. Teams proberen namelijk telkens hun remprestaties te verhogen
Red Bull heeft die voortdurende ontwikkeling ook doorgezet naar 2023. Het team uit Milton Keynes heeft kleine veranderingen aangebracht aan de remklauwen, en blijft steeds stapjes zetten om het optimaal te verbeteren. Een van die veranderingen is de grootte van de schijfkuip, die is namelijk vergroot en de vorm is herzien, ook de remklauw is veranderd, daar zijn enkele wijzegingen ondergaan om het gewicht te verminderen. Er zijn ook wijzigingen aangebracht in het ontwerp van de remschijf, waarbij het aantal en de positie van de boorgaten voor 2023 zijn gewijzigd.
0 reacties