Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner moet de FIA gaan kijken naar de flexi-voorvleugels van McLaren en Mercedes nadat het eerste onderzoek van de FIA niks opleverde, maar waarom? Horner wist pas van dit onderwerp nadat het hem was voorgelegd na de Grand Prix van Italië, toen hij dit wist, legde hij de bal neer bij de FIA.
Christian Horner spreekt zich uit over flexi-vleugels
Dit verhaal begon een paar wedstrijden geleden toen het Red Bull opviel dat de voorvleugels van McLaren en Mercedes meer zouden buigen dan wat in het reglementen zou staan, ondanks dat beide teams de standaard FIA testen gemakkelijk zouden zijn doorstaan. En daar heeft de Britse renstal vraagtekens bij.
De Red Bull-teambaas liet aan de media weten dat hij denkt dat de regels heel duidelijk zijn. "Ik denk dat dit een FIA-probleem is". Verder zei hij ook dat McLaren en Mercedes zoals verwacht hun test gewoon hadden gehaald, maar hij vindt ook dat de FIA beter moet kijken naar formulering van de regelgeving.
Horner kijkt ook in zijn uitspraken tegen de media aantal jaar terug: "Als je terugkijkt naar 2021, en dan vooral rond Bakoe, was er een verandering in de reglementen voor de voorvleugels. En hoewel onze vleugels de test doorstonden, werd er gebruikgemaakt van de luchtelasticiteit. Het is een zaak van de FIA, we laten het zo en vertrouwen erop dat zij het oplossen, maar als het acceptabel is, dan moet je je erbij aansluiten."
Frédéric Vasseur houdt wijselijk zijn mond
Naast Christian Horner, werd ook Ferrari-teambaas Frederic Vasseur gevraagd naar deze kwestie, en zijn antwoord was daarop duidelijk: "Dat is een discussie die ik niet met jullie wil voeren. Ik zal het met Nikolas Tombazis (FIA-directeur) bespreken, maar we moeten de beslissing van de FIA respecteren. We zullen dit intern bespreken".
0 reacties