Ferrari gaat de hybridesystemen van de motor upgraden in de tweede helft van dit Formule 1-seizoen. Teambaas Mattia Binotto verwacht echter niet dat het een gigantisch voordeel zal brengen.
Deadline nadert voor prestatie-upgrades MGU-K, ES en CE
In gesprek met de Italiaanse tak van motorsport.com, meldt Binotto dat er een verbetering aan het hybridesysteem aanstaande is. Het zou gaan om de allerlaatste upgrade voordat het doorontwikkelen van de verschillende onderdelen in opzicht van performance bevroren wordt.
Enkel nog upgrades die de betrouwbaarheid verbeteren zullen na 1 september 2022 toegestaan zijn. Voor die tijd kunnen er nog prestatieverbeteringen geïntroduceerd worden voor de MGU-K, de Energy Store (ES) en Control Electronics (CE).
Andere motoronderdelen, zoals de verbrandingsmotor, de turbo en de MGU-H, konden tot 1 maart 2022 nog geüpgraded worden in opzicht van prestaties.
Binotto hoopt met nieuwe upgrade extra performance te vinden
Binotto ziet de upgrade van het hybridesysteem als een waardevolle laatste stap die het team tot en met 2025 moet helpen. Dat zal namelijk het laatste seizoen zijn dat de huidige (bijna bevroren) motorreglementen nog gelden: “We verwachten dat de verbeteringen aan het hybridesysteem ons gedurende de hele periode van de engine freeze helpen”, meldt de Ferrari-teambaas aan het medium.
Volgens de Italiaan zullen taferelen á la Mercedes in 2021 - waarbij het fabrieksteam meerdere tactische gridstraffen pakte in het slotdeel van het seizoen - niet aan de orde zijn bij Ferrari dit jaar. Binotto vindt dat niet de oplossing als je uitgaat van je doel: een zo betrouwbaar mogelijk motor bouwen. “Het is nog steeds beter om de sterkste én zo betrouwbaar mogelijk motor te bouwen. Wat Mercedes deed was niet zozeer een strategische keuze, maar een gevolg”, aldus de Ferrari-teambaas.
0 reacties