Guenther Steiner laat geen gras groeien over zijn verrassende ontslag bij het F1-team van Haas F1. De voormalig teambaas is namelijk intussen druk bezig met zijn tweede boek en verklapt alvast dat het idee erachter iets anders zal uitpakken.
Steiner leidde het nog steeds jonge team sinds 2016. Haas wist in 2018 als vijfde te finishen in de constructeurs - het beste resultaat. Sindsdien ging het echter bergafwaarts bij de van originele Amerikaanse equipe. 2023 markeerde daarbij een nieuw dieptepunt. Haas sloot vorig F1-seizoen af als laatste met een schamele 12 punten.
Een onacceptabele gang van zaken in de ogen van eigenaar Gene Haas, die nog steeds prestaties als het allerbeste uitgangsbord ziet voor zijn gereedschapmerk.
De Amerikaan zag weinig heil in meeliften als F1-team op de toenemende populariteit van Steiner en verving hem met Ayao Komatsu eerder deze maand.
Steiner pakt door met een vervolg op 'Surviving to Drive'
De in Italië geboren techneut geniet sinds zijn kleurrijke vertoningen in Drive to Survive van behoorlijke fanbase. Die populariteit benutten is dan ook het uitgangspunt in zijn plannen na Haas. De voormalig teambaas heeft bekendgemaakt dat zijn boek ‘Surviving to Drive’ namelijk een vervolg krijgt.
"We werken momenteel aan het tweede boek", vertelde de Italiaan met een dubbele nationaliteit (Amerikaanse) aan Motorsport.com.
"Dat was al eerder gepland. Nu verandert het verhaal natuurlijk een beetje! En ik vond het erg leuk om met de schrijver te werken, hij is een toffe gast, we hadden veel lol", vervolgde Steiner.
"Hij zei dat het altijd leuk was om met mij om te gaan, omdat het nooit de druk was van 'we moeten dit doen'. Het kwam allemaal heel organisch. Nu heb ik meer tijd, maar zelfs nu doen we twee sessies per week van een half uur. We doen er één op dinsdag en één op vrijdag. Dat is alles wat ik doe, hij doet de rest", aldus de afzwaaiende teambaas van Haas.
Zijn opvolger vindt het lastig om alvast veel beterschap te beloven met een F1-auto voor 2024 waaraan pas erg laat begonnen is. Wel benadrukt Komatsu dat hij het totaal anders gaat aanpakken dan Steiner.
0 reacties