De F1 Grand Prix van Djedda werd wederom weer gedomineerd door Red Bull Racing, maar het lukte Charles Leclerc om de derde podiumplek te bemachtigen. De afstand naar de Oostenrijkse renstal was aanzienlijk, al kwam de Monegask in het slotdeel wel op snelheid en pakte een punt voor snelste ronde. Leclerc denkt dat hij zelfs kans maakte op de overwinning als de banden optimaler hadden gewerkt.
Ferrari is momenteel het op-één-na snelste team op de grid en ze zetten alles op alles om Max Verstappen en Sergio Pérez uit te dagen. Het team is bezig om het gat te dichten, maar tot nu toe is Red Bull simpelweg ongrijpbaar.
In Saoedi-Arabië startte Leclerc vanaf P2 en dit gaf het team hoop. Toch lukte het de coureur niet om zich te verdedigen tegen de vanaf P3 gestarte Perez. Het tempo van de RB20 is over een raceafstand nog te groot.
Het probleem ligt bij de banden
Ondanks dat de SF-24 een verbetering is van de voorganger, zijn er nog steeds zwakke punten. Volgens Leclerc worden de inzichten uit Djedda geanalyseerd om in de aankomende race een beter resultaat neer te kunnen zetten.
Wel staat het vast dat het probleem niet ligt bij DRS; “Dat is niet waar we op dit moment tekortschieten”, aldus de Ferrari-coureur.
“Ik denk echter niet dat er sprake is van bandenslijtage. Het ging meer om het opwarmen van de banden en we hadden wat meer moeite om ze op de juiste temperatuur te brengen om te kunnen pushen.”
24 maart rijden de Formule 1-teams de Grand Prix van Australië en de verwachting ligt bij een winst voor Red Bull. Wel zullen zij hun ogen moeten openhouden voor de Italiaanse renstal, want de Tifosi zijn erop gebrand elke kans te pakken nu het gat wat kleiner lijkt.
0 reacties