Het team van Mercedes is tijdens de Grand Prix van Japan op hilarische wijze voor de gek gehouden door duizenden Red Bull-fans. De fans van het rivaliserende team zagen een mogelijkheid en twijfelden geen seconde om de Zilverpijlen persoonlijk van cadeautjes te voorzien.
Mercedes-coureur, Lewis Hamilton, was bezig met een tv-interview in de zogenaamde Mercedes hospitality suite. Op de achtergrond van het uitgezonden beeld kon je een streepjescode lezen, waarop stond: “Personaliseer je drankje”. Duizenden fans zagen deze streepjescode op tv - bedoeld om drankjes te bestellen, door de code op een telefoon te scannen. Fans probeerden het bovenstaande. Mmet succes.
Red Bull-fans overspoelen Mercedes met Red Bull-blikjes
Het gevolg: het team van Mercedes ontvingen honderden liters aan Red Bull-blikjes van Red Bull-fans. Duizenden F1-fans bestelden en zevenvoudig wereldkampioen werd Lewis Hamilton overspoeld met Red Bull-drankbestellingen vanuit de Mercedes hospitality suite.
Dit zorgde voor de nodige lol vanuit kamp Red Bull, maar leverde ook wat kleine problemen op voor het team van Mercedes. Een medewerker van het Duitse F1-team reageerde op deze opmerkelijke grap.
Mercedes reageert op grap Red Bull-fans
In gesprek met Global247news, laat een medewerker in het Mercedes hospitality suite weten wat er precies aan de hand was.
Alles verliep rustig en regelmatig. We bedienden het Mercedes-personeel en de zakelijke gasten, totdat het bestelsysteem plotseling op hol sloeg. We werden gebombardeerd met duizenden bestellingen van Red Bull-drankjes. Veel bleken te zijn besteld voor Lewis Hamilton, George Russell en teambaas Toto Wolf.
Hoewel het onze rivalen zijn, hebben we Red Bull wel in ons aanbod, maar we hebben maar een kleine voorraad, en om voor de hand liggende redenen maken we daar geen reclame voor. Daarom konden we niet alle bestellingen afhandelen (lachend). Het is duidelijk dat we de streepjescode moeten veranderen, omdat de bestellingen enkele uren later nog steeds binnenkwamen."
0 reacties