Het Formule 1-team van Mercedes heeft gereageerd op recente taferelen rondom een QR-code die te zien was tijdens een interview met Lewis Hamilton tijdens de Grand Prix van Japan.
De indruk werd gewekt in de media dat fans de QR-code buiten de hospitality suite van Mercedes gebruikten om duizenden Red Bull-drankjes te bestellen voor de zevenvoudig wereldkampioen en teambaas Toto Wolff. Mercedes heeft echter uitgelegd dat het verhaal nep is.
De QR-code in kwestie was weliswaar zichtbaar tijdens Hamiltons interview, nabij de hospitality suite van Mercedes op Suzuka.
Mercedes ontkracht verhaal over massale QR-bestellingen met blikjes Red Bull
In tegenstelling tot de berichtgeving dat plagerige fans massaal Red Bull bestelden voor de kopstukken van de Zijlverpijlen, bleek de getoonde QR-code alleen werkend voor mensen in de hospitalityruimte, niet voor fans die op afstand meekeken.
Mercedes benadrukte dat de daaropvolgende citaten over de QR-bestellingen, die werden toegeschreven aan een insider, niet afkomstig waren van het team.
De suggestie van een overweldigde hospitality team als gevolg van de bestellingen van fans werd zodoende ontkracht.
0 reacties