Mercedes sluit miljoenendeal met nieuwe partner

Mercedes sluit miljoenendeal met nieuwe partner

door Ayla Huiberts

Mercedes werkt al jaren met het kledingmerk Tommy Hilfiger. De racepakken en hun kledinglijn zijn bestempeld met het Amerikaanse logo. Vanaf volgend jaar zal echter een ander merk daarvoor in de plaats komen. De renstal heeft namelijk een nieuwe partner: Adidas.

Vanaf 2025 zullen Adidas en Mercedes samenwerken en het Duitse merk zal zowel de racepakken faciliteren als de kledinglijn voor het team.

Tommy Hilfiger is overigens niet het enige merk dat zal verdwijnen van de shirts: Puma zal ook afscheid nemen van Mercedes. De Daily Mail heeft vernomen dat Adidas verantwoordelijk zal zijn voor alle teamkleding en merchandise.

Er wordt gespeculeerd dat deze nieuwe samenwerking het gevolg is van het vertrek van Lewis Hamilton.

Adidas levert meer op dan Hilfiger

Ieder jaar geven fans miljoenen euro’s uit aan de kledinglijn van hun favoriete Formule 1-teams. De samenwerking met Tommy Hilfiger en Puma is daar het bewijs van, de formatie uit Brackley heeft hier zo’n zes miljoen euro aan verdiend.

Echter, het team verwacht dat de nieuwe deal met Adidas nog veel meer winst zal opbrengen voor beide bedrijven. De schatting ligt nu op tientallen miljoenen euro’s en voor het Duitse sportmerk zal dit zeker een waardevolle toevoeging aan het portfolio betekenen.

Nog niet lang geleden werd aangekondigd dat Adidas niet meer de voetbaltenues zal fabriceren voor het Duitse elftal. Ook heeft het sportmerk veel verlies geleden nadat de wegen waren gescheiden met Kanye West.

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk