Red Bull Racing-coureur Max Verstappen en technisch directeur Pierre Wache hebben twee belangrijke verbeterpunten geïdentificeerd aan de RB19.
Na een recordbrekend seizoen van kaliber jongensdroom, richt Red Bull Racing het vizier nu volledig op 2024. Om precies te zijn: de RB20 gereedmaken voor de wintertest in Bahrein.
Verstappen deelt wensen: RB20 beter in langzame bochten en op kerbs
Max Verstappen, die in de voorganger (RB19) naar negentien overwinningen reed in 2023 - een unicum - geeft alvast prijs welke zwaktes in het vernieuwde RB-ontwerp aangepakt zullen moeten worden.
Verstappen noemt de Grand Prix van Singapore als voorbeeld - waar de RB19 worstelde op het vlak van lage bochtensnelheden en kerbs. "Ik denk vooral aan straatcircuits en lage snelheid, stoepranden," vertelde hij aan Motorsport.com. "Ik denk dat we op dit moment niet de beste zijn in dit soort dingen."
Wache is het eens met Verstappen; de handling van de RB-auto in bochten met lage snelheden moet verbeteren, evenals het vermogen van de vering en vloer om de stoepranden te absorberen. De Franse techneut voegt eraan toe dat deze aanpassingen ook invloed kunnen hebben op andere, sterke eigenschappen van de auto én benadrukt het belang van algehele balans behouden.
Red Bull blijft bij 'winning guns' in 2024
Red Bull Racing zal ook in 2024 als constructeurswinnaar de minste tijd in de windtunnel- en CFD-uren mogen besteden.
Met de stabiele reglementen als leidraad en de recente resultaten als bewijs, is het onwaarschijnlijk dat Red Bull van plan is af te dwalen van de huidige ontwerpfilosofie. Teambaas Christian Horner bevestigde recent dat het zou gaan om een evolutie in plaats van revolutie.
Aangezien Red Bull daardoor steeds meer moeite zal hebben om nog potentie uit deze filosofie te persen, streeft men intussen naar snellere rondetijden door geleidelijk nog wat kilo’s van de bolide te scheren. En dat ze bij Red Bull daarbij zoveel mogelijk de limiet opzoeken, blijkt uit de recente berichtgevingen over de FIA-crashtest.
0 reacties