Dan Fallows, die tegenwoordig de technische directeur bij Aston Martin is, heeft zijn oordeel geveld over de situatie waarin zijn vorige werkgever zich bevindt. De Brit kan het moeilijk zeggen of Red Bull Racing veel last zal ondervinden van de aero-straf. De staf zal wel degelijk impact hebben, maar hoe het team erop reageert, is nog de vraag.
Straf Red Bull Racing deels in handen team
Red Bull Racing kijkt tegen een (extra) vermindering van CFD- en windtunneluren. Iedereen is het ermee eens dat het team daarmee voor een behoorlijke extra uitdaging staat, omdat de constructeurstitel winnaar in verhouding al de minste testuren voor aero toegekend krijgt in 2023.
Bij de onthulling van de AMR23 komt Red Bull ter sprake. Zullen de titelverdedigers deze handicap overwinnen? Fallows, die in 2022 het F1-team van Red Bull verruilde voor Aston Martin, geeft antwoord.
"Er zijn reglementaire veranderingen voor dit jaar, maar die zijn niet enorm. Ze zitten duidelijk in een zeer sterke positie. Dat soort beperkingen met je windtunnel-uren doet wel pijn. Ik denk dat de beperking hen enigszins pijn zal doen."
“Maar ik denk dat ze veel kracht in de diepte hebben en veel ervaring met deze regels. Ik ben er vrij zeker van dat ze de impact van die straf zullen minimaliseren”, aldus Fallows.
0 reacties