Het zou gaan om ‘een miscommunicatie’, zoals Sergio Perez het omschrijft. Maar als het aankomt op het verwarrende slotdeel van de Saoedische GP, dan leeft datzelfde idee niet bij Max Verstappen.
Verstappen wist precies wat hij moest doen in Djedda
Teamorders volgen en jezelf moedwillig van een mogelijk belangrijk punt in het kampioenschap beroven? Of compromisloos eigen plan trekken...? Als het aankomt op de nodige dosis egoïsme, typerend aan de grootheden van de sport, dan valt Max Verstappen in de tweede categorie.
Dat het bloed daarna kruipt waar het niet kan gaan, dan wel intern en bij de andere kant van de garage - ‘collaterale schade’, zoals de Engelsen zeggen.
De Nederlander doet zijn kant van het verhaal over die veelbesproken snelle ronde, sprekend Melbourne tegenover de Nederlandse pers. "Het was geen miscommunicatie. Dit werd ook gevraagd in Bahrein, maar dan andersom. Er is uiteindelijk tussen ons niet meer over gesproken”, vertelde Verstappen.
Snelle auto enige wat telt in de strijd voor wereldtitel F1
Verstappen wordt er vervolgens op gewezen dat Perez dat wel een miscommunicatie vond en antwoordde: "Ja, maar als je terugkijkt op de eerste twee (race)weekenden, dan was dat niet zo. We hebben ook geen aanvullende uitleg gehad", luidde zijn conclusie.
Uiteindelijk telt maar één ding voor Verstappen: een snelle auto waarmee er voor de titel gevochten kan worden: "Kijk: het positieve is dat onze auto heel competitief is en dat is ook het enige wat ik nodig heb om kampioen te worden", aldus de titelverdediger.
Kan Sergio Perez de druk erop houden en zo zijn mogelijk laatste relatief reële kans op een wereldtitel prolongeren? Die overtuiging leeft niet echt als de microfoon rondgaat bij ingewijden.
0 reacties