De moordend competitieve wereld van Formule 1 lijkt het volgende slachtoffer te eisen. Haas-coureur Mick Schumacher ziet zijn opties met de dag krimpen nu de race voor de laatste zitjes voor 2023 in een stroomversnelling raakt. En wat blijkt? In tegenstelling tot wat eerder werd beweerd: Mick Schumacher zal ook geen test voor Alpine afleggen.
Ook geen test bij Alpine volgens management van Mick Schumacher
De sympathieke jonge Duitser bevindt zich in een lastig parket. Zijn contract bij het F1-team van Haas loopt na dit seizoen af. Ondanks dat de auto een echte ‘dog’ is, helpen de vele gereden schades niet mee dit seizoen. Het tekenen van Mick, ondanks zijn twee puntenfinishes, wordt daarmee een extra risico. De consistentie is alles behalve overtuigend.
Mick zou ook gaan testen namens Alpine binnenkort op de Hungaroring. De Duitser werd genoemd in een rijtje met Nyck de Vries, Jack Doohan en Colton Herta. Die informatie blijkt niet te kloppen, zo laat het management van de coureur weten. Zorgwekkend? Jawel. Of juist bewuste desinformatie om de mediastorm rondom de toekomst van Mick te temperen.
Hoewel bij Haas blijven nog steeds een optie is, hangt dat samen met de welwillendheid van Ferrari om Mick te ondersteunen. In het bijzonder door het team bijvoorbeeld korting te bieden op de motoren als de Duitser getekend blijft. Maar het ziet er inmiddels naar uit dat Mick binnenkort de Ferrari Driver Academy verlaat. Of Mick zich dan kan inkopen alsnog moet blijken.
Resultaten te ondermaats voor nieuws contract
En er zijn kapers op de kust. Nico Hulkenberg wordt aan een terugkeer in F1 gelinkt. In de plaats van Mick dus. De opties krimpen voor de zoon van Michael Schumacher, terwijl de competitie om de laatste zitjes juist toeneemt. Want als Alpine niets wordt, dan blijft realistisch gezien enkel nog Williams over.
Of men daar wacht op een financiële injectie met het compromis van schamele resultaten… Na het aanmodderen met Nicholas Latifi en de perfecte vervanger in de vorm van Nyck de Vries is dat erg onwaarschijnlijk. Geld is niet meer zo een probleem nu Williams overgenomen is. Er zijn resultaten nodig en het C.V. van Mick biedt weinig vertrouwen.
Gaan wij Mick nog in 2023 zien op de grid? Zou een sabbatical, met het oog op de naderende Audi-Sauber samenwerking, de verstandigste optie zijn wellicht? Wat denken jullie?
0 reacties