Dat Ferrari-coureur Charles Leclerc een man van vele talenten is, is bekend. Naast zijn succesvolle carrière in Formule 1 maakt hij muziek en deze week heeft hij zijn eigen ijsmerk gelanceerd: LEC.
Coureurs die racen in de koningsklasse houden zich aan een strikt sportschema en dieet, maar af en toe mogen ze zichzelf verwennen. Leclerc is van jongs af aan al gek op ijs en sinds zijn tijd bij Ferrari heeft hij de ambitie gekregen om zijn eigen ijsmerk op te richten.
Dat zijn interesse hiervoor aanwakkerde, is natuurlijk toepasselijk. Het team uit Maranello is ten slotte gebaseerd in een land waar de beste ‘gelato’ te vinden is.
Wat kunnen we verwachten?
‘LEC’ is opgericht in samenwerking met het Italiaanse Grom. Met deze ijsgigant heeft Leclerc hoogwaardig caloriearm ijs gecreëerd.
Donderdag was de officiële lancering van het merk in Milaan en de 26-jarige gaf toelichting over het concept en zijn liefde voor ijs. Het originele plan was om een ijssalon te openen in Monaco, maar na een aantal brainstormsessies met zijn 'ijs partners' besloot Leclerc een andere kant op te gaan.
Als topsporter wilde hij de nadruk leggen op fitness. Dat gaat ten slotte goed samen met een gebalanceerd dieet.
“Ik ben zeer tevreden met zowel de smaken als de verminderde calorie-inname. Dit was heel belangrijk en we zijn erin geslaagd dit te bereiken met behoud van de smaak en kwaliteit.”
Waar is het te koop?
Nederlandse fans zullen toch nog moeten wachten, mochten ze de lekkernij willen proeven. LEC is uitsluitend verkrijgbaar in Italië. Geïnteresseerden kunnen het ijs vinden in geselecteerde supermarkten en er zullen geen LEC-ijssalons komen.
Of Leclerc hoog zal eindigen met dit nieuwe avontuur is nog de vraag, maar met zijn ijs streeft hij naar de eerste plek in de ijswereld.
0 reacties