Contractonderhandelingen tussen Hamilton en Mercedes 'on hold'

Contractonderhandelingen tussen Hamilton en Mercedes 'on hold'

door Lysanne

De eerste F1-race van het seizoen verliep niet al te soepel voor Mercedes. Maar zal dit een rol spelen bij Hamilton en Mercedes, als het aankomt op het verlengen van het contract van de zevenvoudig wereldkampioen? Blijkbaar wel.

Langzame start voor Mercedes

Vorig jaar wisten Lewis Hamilton en George Russell gezamenlijk 27 punten te scoren tijdens de eerste Grand Prix van het seizoen. Dit jaar waren dit er maar slecht 16 punten. Russell eindigde de race op de zevende plek en Hamilton op de vijfde. Bij Mercedes gingen er belletjes af op het moment dat Fernando Alsono, coureur bij Aston Martin, die dezelfde kracht bron heeft als Mercedes, op het podium eindigde op de derde plek.

Dit feit, plus het grote gat dat Red Bull wist te creëren met het RB19-ontwerp, zorgde ervoor dat iedereen bij Mercedes ging beseffen dat er wel méér dan wat kleine aanpassingen nodig zijn aan de auto. “We praten er openlijk over in het hele team. Iedereen weet dat het er niet om gaat om 0,3 seconden te vinden en de auto eventjes bij te stellen”, vertelde Wolff tegen de media.

'Niet het juiste moment'

Een van de voorwaarden om het contract van Lewis Hamilton, dat afloopt in 2023, te verlengen was het hebben van een winnende auto. "Het gaat om behoorlijke prestaties die we moeten vinden om weer te kunnen vechten voor raceoverwinningen en kampioenschappen", aldus Wolff. Maar voor nu ziet het er toch naar uit dat het verlening even op pauze gezet wordt.

"Hij is een integraal onderdeel van het team, houdt het team bij elkaar, en ik denk niet dat dat gaat veranderen alleen omdat we een heel slechte start hebben gehad. We hebben met hem acht constructeurskampioenschappen en zes coureurstitels gewonnen en die relatie blijft bestaan."

Toto Wolff over Lewis Hamilton

Toen Wolff gevraagd werd over de situatie rondom het verlengen van de Britse coureur, vertelde hij gelijk het volgende: "Ook al zijn we open over hoe we de auto moeten omdraaien, het is niet het juiste moment om over de coureur-situatie in 2024 te praten."

"Het is veel te vroeg. We moeten allemaal dezelfde kant op, de coureurs, de ingenieurs, het hele management, in plaats van de handdoek in de ring te gooien. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan en dat gaan we ook niet doen", aldus Wolff.

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk